Pozycjonowanie stron
internetowych
Z mediów społecznościowych korzysta coraz więcej użytkowników. Chociaż ostatnio nie brakuje coraz to nowszych kontrowersji, związanych między innymi z głównym graczem z Doliny Krzemowej, statystyki pozostają nieubłagane. Tylko na przestrzeni roku – 2023-2024 – grupa użytkowników mediów społecznościowych zwiększyła się z poziomu 68,5% do poziomu 72% populacji. Innymi słowy, z social media korzysta już ponad 2/3 populacji.
W tej grupie – prawie 27 mln Polaków – jest mnóstwo Twoich potencjalnych klientów. Wraz z pozostałymi usługami marketingu internetowego codziennie staramy się do nich dotrzeć, pozyskiwać atrakcyjne leady, które konwertują, osiągając mierzalne rezultaty dla Twojego biznesu.
Zleć nam pozycjonowanie strony. My zajmiemy się resztą
Driving technology for leading brands
Pozycjonowanie organiczne
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.sdsd
sddssdsd
Optymalizacja
techniczna
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Metodyka White Hat SEO
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Pozycjonowanie lokalne
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
KonsultacjeSEO
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Link building
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.sdsd
sddssdsd
Skuteczne pozycjonowanie stron
Z mediów społecznościowych korzysta coraz więcej użytkoffwników. Chociaż ostatnio nie brakuje coraz to nowszych kontrowersji, związanych między innymi z głównym graczem z Doliny Krzemowej, statystyki pozostają nieubłagane. Tylko na przestrzeni roku – 2021-2022 – grupa użytkowników mediów społecznościowych zwiększyła się z poziomu 68,5% do poziomu 72% populacji. Innymi słowy, z social media korzysta już ponad 2/3 populacji.
W tej grupie – prawie 27 mln Polaków – jest mnóstwo Twoich potencjalnych klientów. Wraz z pozostałymi usługami marketingu internetowego codziennie staramy się do nich dotrzeć, pozyskiwać atrakcyjne leady, które konwertują, osiągając mierzalne rezultaty dla Twojego biznesu.
Widoczność w sieciach społecznościowych
Pozycjonowanie stron:
holistyczne podejście
Dokładna inspekcja techniczna pozwala na znalezienie błędów, potencjalnie uniemożliwiających osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu (dopóki nie zostaną naprawione). Problemy, które przekładają się później na pozycjonowanie stron, mogą dotyczyć obranego silnika, motywu, multimediów, wtyczek czy załadowanych skryptów. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dokładnego badania jeszcze przed decydowaniem o tym, jakie działania SEO mogą być potrzebne.
Prawidłowa struktura strony, wyrażona poprzez odpowiednie linkowanie wewnętrzne, ustawienie atrybtów kanonicznych i hierarchię podstron, to kluczowy element optymalizacji. Ponadto na pozycjonowanie stron wpływają meta tagi, schema i wszystkie zastosowane atrybuty oraz kod html. W naszej agencji wszystko to zweryfikujemy.
Treść ma ogromne znacznie dla pozycjonowanie. Wynika to z oficjalnej strategii Google, który de facto przy każdej kolejnej aktualizacji algorytmu informuje o tym, że priorytetowo traktowane będą strony wiarygodne i z wysokiej jakości contentem. Podstawą do tego, aby uzyskać taką treść (pomijając na ten moment czynniki sprzedażowe, np. perswazyjność treści), jest jej skuteczne zoptymalizowanie SEO. Jeżeli na stronie znajduje się dużo contentu, ale jest on pozbawiony optymalizacji, trudno spodziewać się, aby w pożądany sposób przekładał się na pozycjonowanie strony w 2021 / 2022 roku. Celem każdej analizy jest więc rygorystyczna analiza zawartości strony.
Aby móc zaprezentować rekomendowane strategie pozycjonowania, musimy zapoznać się z całą historią tego, jak dany „pacjent” rankował dotychczas w wyszukiwarkach webowych. Przeprowadzenie tego jest bardzo istotne z perspektywy kluczowych celów procesu, którym jest pozycjonowanie stron. Senuto, Ahrefs, ScreamingFrog i wiele innych programów pomaga nam w śledzeniu ruchu na stronie i ocenie organicznego ruchu historycznego domeny.
Współpracujemy z najlepszymi
W naszej pracy wykorzystujemy najnowsze oprogramowanie badawcze. Mamy dostęp do zintegrowanych baz danych oraz narzędzi analitycznych zarówno w zakresie analizy danych ilościowych, jak i pogłębionego researchu.
Wiesz już, jak możemy Ci pomóc?
Świadczymy usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz organizacji publicznych. Jesteśmy pewni, że możemy Państwu pomóc. Zachęcamy do nawiązania współpracy, która dostarczy pożądanych rezultatów!
Chcesz wiedzieć więcej?
Zapoznaj się z dodatkowymi informacjami, które pomogą w podjęciu decyzji.
Piszemy zarówno o naszych usługach SEO, jak i problematyce pozycjonowania stron internetowych i promowania stron firm w ogóle.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Rodzaje badań
w naszej ofercie
Inwestycja w profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej musi dawać wymierne, długofalowe korzyści. Pozycjonowanie stron to jeden z najbardziej efektywnych rodzajów reklamy w Internecie. W przeciwieństwie do reklamy płatnej zapewnia długofalowe rezultaty i pozwala na trwałe budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Widoczność w sieciach społecznościowych
Badania rynku dla firm
i organizacji publicznych
Dokładna inspekcja techniczna pozwala na znalezienie błędów, potencjalnie uniemożliwiających osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu (dopóki nie zostaną naprawione). Problemy, które przekładają się później na pozycjonowanie stron, mogą dotyczyć obranego silnika, motywu, multimediów, wtyczek czy załadowanych skryptów. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dokładnego badania jeszcze przed decydowaniem o tym, jakie działania SEO mogą być potrzebne.
Prawidłowa struktura strony, wyrażona poprzez odpowiednie linkowanie wewnętrzne, ustawienie atrybtów kanonicznych i hierarchię podstron, to kluczowy element optymalizacji. Ponadto na pozycjonowanie stron wpływają meta tagi, schema i wszystkie zastosowane atrybuty oraz kod html. W naszej agencji wszystko to zweryfikujemy.
Treść ma ogromne znacznie dla pozycjonowanie. Wynika to z oficjalnej strategii Google, który de facto przy każdej kolejnej aktualizacji algorytmu informuje o tym, że priorytetowo traktowane będą strony wiarygodne i z wysokiej jakości contentem. Podstawą do tego, aby uzyskać taką treść (pomijając na ten moment czynniki sprzedażowe, np. perswazyjność treści), jest jej skuteczne zoptymalizowanie SEO. Jeżeli na stronie znajduje się dużo contentu, ale jest on pozbawiony optymalizacji, trudno spodziewać się, aby w pożądany sposób przekładał się na pozycjonowanie strony w 2021 / 2022 roku. Celem każdej analizy jest więc rygorystyczna analiza zawartości strony.
Aby móc zaprezentować rekomendowane strategie pozycjonowania, musimy zapoznać się z całą historią tego, jak dany „pacjent” rankował dotychczas w wyszukiwarkach webowych. Przeprowadzenie tego jest bardzo istotne z perspektywy kluczowych celów procesu, którym jest pozycjonowanie stron. Senuto, Ahrefs, ScreamingFrog i wiele innych programów pomaga nam w śledzeniu ruchu na stronie i ocenie organicznego ruchu historycznego domeny.
Badania rynkowe -
korzyści ze współpracy
Rozpoczęcie współpracy w zakresie social media przedsiębiorstwa zaczyna się od ustalenia i zoperacjonalizowania celów, które będziemy chcieli osiągnąć. Prowadzenie kanałów social media firmy wymaga odpowiedniego zaplanowania. Bardzo istotne jest stworzenie dedykowanej strategii komunikacyjnej dla biznesu, która będzie określać sposoby identyfikacji marki oraz komunikacji z Klientami. W Contento nie zajmujemy się tylko „dodawaniem postów”. Zamiast tego staramy się podchodzić do rzeczy holistycznie, aby wycisnąć z Twoich mediów społecznościowych jak najwięcej dobrego!
- Analiza obecnej działalności
- Analiza targetu i otoczenia
- Opracowanie sposobów komunikacji marketingowej
- Opracowanie ramowej strategii działań SM
- Bieżąca komunikacja z Klientami
- Plan kampanii social media płatnych (jeśli dotyczy)
- Tworzenie i nadzór nad polityką okazji cenowych
- Zwiększanie zasięgów i współpraca zewnętrzna
- Bieżące raportowanie o postępach i zmianach
Dokładna inspekcja techniczna pozwala na znalezienie błędów, potencjalnie uniemożliwiających osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu (dopóki nie zostaną naprawione). Problemy, które przekładają się później na pozycjonowanie stron, mogą dotyczyć obranego silnika, motywu, multimediów, wtyczek czy załadowanych skryptów. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dokładnego badania jeszcze przed decydowaniem o tym, jakie działania SEO mogą być potrzebne.
Prawidłowa struktura strony, wyrażona poprzez odpowiednie linkowanie wewnętrzne, ustawienie atrybtów kanonicznych i hierarchię podstron, to kluczowy element optymalizacji. Ponadto na pozycjonowanie stron wpływają meta tagi, schema i wszystkie zastosowane atrybuty oraz kod html. W naszej agencji wszystko to zweryfikujemy.
Treść ma ogromne znacznie dla pozycjonowanie. Wynika to z oficjalnej strategii Google, który de facto przy każdej kolejnej aktualizacji algorytmu informuje o tym, że priorytetowo traktowane będą strony wiarygodne i z wysokiej jakości contentem. Podstawą do tego, aby uzyskać taką treść (pomijając na ten moment czynniki sprzedażowe, np. perswazyjność treści), jest jej skuteczne zoptymalizowanie SEO. Jeżeli na stronie znajduje się dużo contentu, ale jest on pozbawiony optymalizacji, trudno spodziewać się, aby w pożądany sposób przekładał się na pozycjonowanie strony w 2021 / 2022 roku. Celem każdej analizy jest więc rygorystyczna analiza zawartości strony.
Aby móc zaprezentować rekomendowane strategie pozycjonowania, musimy zapoznać się z całą historią tego, jak dany „pacjent” rankował dotychczas w wyszukiwarkach webowych. Przeprowadzenie tego jest bardzo istotne z perspektywy kluczowych celów procesu, którym jest pozycjonowanie stron. Senuto, Ahrefs, ScreamingFrog i wiele innych programów pomaga nam w śledzeniu ruchu na stronie i ocenie organicznego ruchu historycznego domeny.
Widoczność w sieciach społecznościowych
Badania rynku dla firm
i organizacji publicznych
Współpraca z Agencją SEO Contento odbywa się zawsze na zasadzie win-win. Każdy projekt nadzorowany jest przez specjalistę SEO, który jest jednocześnie indywidualnym konsultantem (nie ma u nas sprzedawców do obsługi projektów). Wszystkie aspekty formalne omawiamy telefonicznie, mailowo oraz na spotkaniu w biurze. Ponadto możesz liczyć na:
Zawsze faktura VAT
Jesteśmy czynnym płatnikiem podatku VAT. Za każdą zrealizowaną usługę pozycjonowania stron otrzymasz FV.
Transparentna i prosta współpraca
Tranparentna i konkretna umowa to podstawa. Nie znajdziesz u nas zapisów "drobnym druczkiem". Formalności mają być proste.
Czas nieokreślony lub określony
Nie narzucamy jednego wariantu. Zamiast tego przygotowaliśmy kilka modeli współpracy - nie tylko abonamentowych.
Szerokie pole do negocjacji
Każdy biznes ma własną specyfikę, każda strona internetowa jest inna. Jesteśmy otwarci na różne propozycje.
Badania rynkowe - etapy działania
Rozpoczęcie współpracy w zakresie social media przedsiębiorstwa zaczyna się od ustalenia i zoperacjonalizowania celów, które będziemy chcieli osiągnąć. Prowadzenie kanałów social media firmy wymaga odpowiedniego zaplanowania. Bardzo istotne jest stworzenie dedykowanej strategii komunikacyjnej dla biznesu, która będzie określać sposoby identyfikacji marki oraz komunikacji z Klientami. W Contento nie zajmujemy się tylko „dodawaniem postów”. Zamiast tego staramy się podchodzić do rzeczy holistycznie, aby wycisnąć z Twoich mediów społecznościowych jak najwięcej dobrego!
01
Briefing </br>
02
Szczegóły współpracy
03
Harmonogram i analizy
04
Implementacja
05
Raportowanie
Pozycjonowanie stron
- najczęściej zadawane pytania
Mniejsze sklepy oraz strony usługowe, np. strona terapeuty, biura rachunkowego, kancelarii prawnej, idealnie nadają się do pozycjonowania. Często w tym przypadku zalecamy pozycjonowanie lokalne, jeżeli Klienci docierają z regionu. Skuteczność pozycjonowania stron może być wówczas bardzo wysoka i owocować zarówno korzyściami marketingowymi, jak i znacznym zwiększeniem konwersji (np. wypełnienia formularza na stronie, wykonania telefonu, wysłania zapytania mailowego). Zdecydowanie polecamy pozycjonowanie stron firm także mniejszych, lokalnych, dzięki czemu łatwo można zwiększyć przewagę konkurencyjną!
Kilka lat temu na naszej stronie można było zobaczyć ustandaryzowane cenniki pozycjonowania dla nowych Klientów. W tej chwili wszystkie ceny pozycjonowanie ustalane są indywidualnie, ponieważ wiemy, jak bardzo zróżnicowane są różne projekty oraz jak różnią się Państwa potrzeby i priorytety. Zachęcamy do kontaktu i bezpłatnej konsultacji.
Cennik pozycjonowania stron to aktualny, przykładowy kosztorys usług SEO, który ma obrazować zakres wykonywanych przez nas prac. Jak widzisz, jesteśmy elastyczni. Możemy zmniejszyć skalę wybranych działań lub je zwiększyć. Wiele elementów powtarza się w różnych planach cennika pozycjonowania, co jest naturalne, ponieważ w procesie SEO zawsze musimy zadbać o takie aspekty, jak np. content marketing, optymalizację techniczną czy link building. Różnica widoczna jest w zakresie tych czynności. Przy niższych planach abonamentowych Klient otrzyma mniej treści, a procesy optymalizacyjne mogą być rozłożone na nieco dłuższy horyzont czasowy (co wynika z przeliczenia sumy prac na liczbę wyrażaną w roboczogodzinach).
Koszt pozycjonowania zależy od wielu, silnie zindywidualizowanych czynników. Proponujemy elastyczne rozwiązania, które pozwalają na stworzenie oryginalnego planu pracy. Można, ale nie trzeba korzystać powyższych modeli. Cennik pozycjonowania abonamentowy zawsze musi charakteryzować się jakąś sztywnością, ale w ramach współpracy dostosowujemy nasze działania do potrzeb. Oznacza to, że w jednym kwartale możemy być bardziej zorientowani na poprawę aspektów technicznych i wizualnych, w innym zaś – na inbound marketing i artykuły sponsorowane.
Nierzadko można spotkać się z sytuacją, w której przedsiębiorstwa decyduje się na gotowy plan – taki, jak pokazywany przez powyższy cennik pozycjonowania stron. Jednak w trakcie rozmów szybko okazuje się, że projekt firmy wymaga więcej. Za dobry przykład niech posłuży popularna potrzeba stworzenia praktycznie wszystkich treści na stronę i poza nią, przykładowo, o objętości rzędu około 40 k zzs. Przedsiębiorca nie ma jednak potrzeby decydować się na najwyższe plany abonamentowe, które zawierają takie usługi tworzenia treści. Co w takiej sytuacji robimy w Contento? To proste, przyjmujemy wybraną wersję abonamentową (cennik pozycjonowania stron), a usługę przygotowania dodatkowych treści traktujemy i rozliczamy jako zlecenie dodatkowe. W ten sposób w dowolnym momencie możemy zwiększyć wybrane działania wedle potrzeb – najczęściej link building i copywriting.
To zależy – przede wszystkim od Państwa wymagań i priorytetów, ale także zakresu prac, budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie i obecnego stanu witryny w wynikach wyszukiwania. Czas trwania procesu pozycjonowania strony firmy jest zróżnicowany i zależy od wielu czynników. Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź, ponieważ każda witryna jest inna, a efektywność działań pozycjonowania stron uzależniona jest od konkurencyjności rynku, jakości samej witryny, wybranych strategii optymalizacji SEO oraz innych czynników. Jednym z kluczowych czynników wpływających na czas pozycjonowania strony firmy jest rozmiar oraz skomplikowanie strony. Duże, rozbudowane strony internetowe z licznymi podstronami mogą wymagać więcej czasu, aby zastosować kompleksową optymalizację SEO. Kolejnym ważnym aspektem jest stan obecny strony. Witryna, która ma już historię w sieci i była wcześniej optymalizowana, może osiągnąć szybsze efekty w pozycjonowaniu stron. Z kolei nowe strony internetowe lub te, które mają problemy z indeksacją przez wyszukiwarki, mogą potrzebować dodatkowego czasu na osiągnięcie widoczności. Nie można pominąć również konkurencyjności rynku. Im rynek, na którym firma działa, jest bardziej konkurencyjny, tym proces pozycjonowania strony firmy może być dłuższy i bardziej skomplikowany, ponieważ wymaga większego nakładu pracy i strategii, aby wyróżnić się w tłumie konkurencji. Potrzebny czas na pozycjonowanie strony firmy jest więc bardzo zindywidualizowny. Aby go precyzyjnie określić, zawsze potrzebujemy mieć więcej informacji; najlepiej, jeśli będziemy mogli wykonać podstawową analizę specyfiki danej witryny, rynku i przyjętej strategii pozycjonowania stron. Ważne jest, aby podejść do tego procesu cierpliwie, mając na uwadze, że skuteczne pozycjonowanie stron to inwestycja w długoterminowy sukces online.
Tak, oczywiście. Wykonujemy (płatne) zaawansowane audyty SEO. Również z przyjemnością porozmawiamy o Państwa stronie, a wstępną, podstawową analizę wykonamy za darmo. Prosimy o kontakt!
Zdecydowanie pozycjonowanie stron internetowych jest i będzie jednym z najistotniejszych działań marketingowych. Popularność pozycjonowania jako rozwiązania dostarczającego więcej zapytań ofertowych maleje wyłącznie ze względu na wzrost popularność reklam płatnych (SEM), np. Google Ads. I choć są one doskonałym rozwiązaniem gwarantującym szybkie rezultaty, po zatrzymaniu opłacania kampanii nie ma się trwałych efektów. Pozycjonowanie stron (SEO) zapewnia długoterminowe rezultaty (również po zakończeniu współpracy z agencją pozycjonowania stron) i pod tym względem może mieć przewagę nad kampaniami płatnymi.
Każdego dnia miliony internautów wpisują wybrane zapytania do wyszukiwarek internetowych. Dominującą pozycję na rynku wciąż utrzymuje Google, z usług którego korzysta między 90% a 94% użytkowników globalnych. W Polsce, podobnie zresztą jak w Europie, wyszukiwarka Google jest zdecydowanie najpopularniejsza. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się Microsoft Bing.
Pozycjonowanie stron to jedna z najbardziej skutecznych metod dotarcia do nowych klientów. Aby dostarczyć witrynie dużo organicznego ruchu, korzystamy z różnych metod (szczegóły wyodrębniamy poniżej). Jedną z płaszczyzn działania związanego z tym, jak wygląda pozycjonowanie stron w Google, jest zgodność z jednym z najnowszych algorytmów – April 21st, który stawia emfazę na obsługę urządzeń mobilnych. Przyjazność portali względem telefonów i tabletów, odznaczająca się między innymi bezproblemowym i szybkim wyświetlaniem treści na mniejszych urządzeniach, staje się jednym z ważniejszych czynników rankingowych. Warto wiedzieć, że Google już od 2015 roku informowało o tworzeniu tzw. Mobile-First Index (domyślny bot crawlujący jako bot urządzeń mobilnych). W trakcie procesu pozycjonowania stron bierzemy to pod uwagę, przez co nasza praca będzie mogła skutkować także przyśpieszeniem działania Twojej strony.
Wybór agencji marketingu internetowego pod kątem miejsca siedziby może mieć znaczenie, ale nie musi. W wielu przypadkach przez wszystkie etapy procesu można przejść zdalnie. Wszelkie formalności i dokumenty i tak przesyłane są drogą cyfrową. Z drugiej strony, realizując bardzo duże projekty lub pozycjonując się lokalnie, czasem dobrze jest móc udać się na rozmowę. Na spotkaniu „twarzą w twarz”, przy dogodnej atmosferze, możemy omówić strategię w bardziej komfortowych warunkach. Nie zawsze jest to konieczne. Epidemia sprawiła, że procesy cyfryzacyjne znacznie przyśpieszyły. Nie ma znaczenia, gdzie działasz, np. w Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy – Agencja SEO Contento zapewni Ci zawsze taki sam, najwyższy, poziom świadczonych usług! Jesteśmy agencją SEO z Torunia, ale pozostajemy otwarci, by spotkać się w siedzibie Klienta, jeśli będzie to konieczne!
Upewnij się, czy sprawdziłeś/-aś także pozostałe sekcje naszej strony. Poznasz tam wiele ciekawych informacji:
- Dlaczego Agencja Contento?
- Blog SEO Agencji Contento
- White Hat SEO – nasze sposoby pracy
- Wiedza – Słownik pojęć SEO/SEM/e-Marketing
- Kariera – Dołącz do nas!
- Regulamin.
Głodny/a wiedzy?
SEO to proces.
Napisz już teraz lub sprawdź,
jak w Contento wygląda proces
pozycjonowania stron od A do Z!
Kompendium wiedzy o SEO
Reszta treści pochodzi z naszego starszego layoutu, którego po prostu nie mogliśmy pożegnać. 🙂
Pod względem merytorycznym nic się jednak nie zmieniło…
Proces pozycjonowania stron internetowych
Poniżej prezentujemy, jak wygląda zaawansowany proces pozycjonowania stron, który możemy zaoferować. Proporcje pomiędzy czasem poświęconym na działania związane z poszczególnymi grupami będą zawsze różnić się w zależności od rodzaju stronu i przede wszystkim jej problemów oraz celów, które musimy osiągnąć. Niżej zobaczysz dokładnie, jakie są etapy pozycjonowania stron, a w dalszej części zapoznasz się z informacjami szczegółowymi poświęconymi każdej części procesu z osobna.
Audyt SEO
Analizujemy stronę internetową od każdej możliwej strony. Przejdź do osobnej podstrony, by sprawdzić pełną check listę.
Analiza branży i konkurencji
Dokładnie analizujemy branżę i konkurencję, aby stworzyć holistyczną, długoterminową i skuteczną strategię działań pozycjonowania stron SEO.
Analiza branży i konkurencji
Optymalizujemy stronę, wdrażamy poprawki , naprawiamy błędy. Ingerencje w kod, szablony, konfiguracja i zarządzanie analityką.
Naprawiamy linkowanie wewnętrzne, wyznaczając pożądany schemat struktury adresów URL. Usuwamy szkodliwe linki konkurencji.
Wdrażamy poprawki związane z indeksacją, stabilnym działaniem strony i reagujemy na wszystkie ew. błędy w GSC.
Projektujemy, tworzymy i publikujemy treści na stronie sklepu, które będą atrakcyjniejsze dla klientów i algorytmów wyszukiwarek.
Pozyskujemy wartościowe linki z serwisów zewnętrznych z wysokim TF, DA i DR. Unikamy katalogów i nieistotnych zaplecz.
Marketing alternatywny
W trakcie ciągłych starań o najwyższą pozycję strony przygotowujemy i wdrażamy strategie marketingu alternatywnego.
Zawsze wszystkie działania są na bieżąco raportowane. Stopień zaawansowania raportów zależy od uzgodnień/wybranego planu.
Transparentność w pozycjonowaniu stron to podstawa. Wiesz, nad czym aktualnie pracujemy i co mamy w planach.
Jak pozycjonowanie stron SEO wpływa na Twój biznes?
Lepszy wizerunek
Należycie wypozycjonowana strona firmy to witryna, która jest także bogata w specjalistyczną treść i skuteczne narzędzia sprzedażowe. To wszystko wpływa na profesjonalny wizerunek.
Ruch na stronie
Pozycjonowanie SEO strony, a także optymalizacja techniczna, pozwalają na znaczne zwiększenie liczby odwiedzin Twojej strony. Współczynnik może wynosić nawet kilkaset %.
Zwrot z inwestycji
Pozycjonowanie stron internetowych jest długofalowym procesem. To oznacza, że efekty nie będą widoczne z dnia na dzień, ale z drugiej strony przy zadbaniu utrzymają się przez lata.
_Kiedy warto zainwestować w SEO
Kiedy warto skorzystać z usług pozycjonowania stron www w Google?
Czy nam się to podoba, czy nie, obecnie pytanie, czy warto pozycjonować stronę, coraz bardziej przypomina pytanie: czy warto kupować żywność. Istnieją co prawda różne teorie, jednak pozostawimy je na uboczu. Ze względu na to, że wyniki wyszukiwania stają się coraz bardziej konkurencyjne, praktycznie każdy serwis, który odwiedzasz na co dzień, jest pozycjonowany przez daną agencję lub wewnętrzny dział SEO. Reklama w internecie i pozycjonowanie stron stały się nieodłącznymi zadaniami dla każdego, kto prowadzi biznes usługowy lub sklep i myśli poważnie o pozyskaniu nowych odbiorców.
Sprzedajesz produkty przez internet
Jeżeli oferujesz nabycie produktów przez internet, optymalizacja SEO głównej strony i stron produktowych są po prostu koniecznością.
Świadczysz usługi i pozyskujesz klientów przez stronę internetową
Usługowa strona internetowa również powinna być pozycjonowana. Rozwiąże to trudności ze znalezieniem wystarczającej liczby klientów.
Szukasz sposobów dotarcia do kluczowych grup docelowych
Za pomocą targetyzowanych kampanii SEO można skutecznie docierać do wstępnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
Chcesz zwiększyć rozpoznawalność sklepu / marki / produktów
Wizerunek firmy i produkty powinny być żywe. Ich rozpoznawalność zwiększymy za pomocą pozycjonowania i kampanii reklamowych.
Rozważasz metody skalowania biznesu
Praktycznie jak żadne inne metody pozycjonowanie stron internetowej może otwierać drzwi do zwiększania skali i zasięgu działania przedsiębiorstwa.
Wiesz, że dotychczasową konwersję można zwiększyć
Nie wyczarujemy czegoś z niczego, ale nawet średni produkt jest w stanie znacznie lepiej się sprzedawać dzięki wypozycjonowaniu.
Pozycjonowanie stron internetowych - trochę statystyk
Z roku na rok udział segmentu e-commerce w sprzedaży detalicznej rośnie. Dynamikę zmian obserwujemy też na przykładzie biznesów lokalnych i usługowych. Bez pozycjonowania strony zostałyby one przykryte innymi firmami, które regularnie inwestują w SEO. Doświadczenia zapoczątkowane w 2020 roku tylko utwierdzają nas w przekonaniu, jak istotne jest zadbanie o rozpoznawalność w sieci. Jeszcze bardziej kluczowe staje się to, aby skupić się na UX pozycjonowanych stron (SXO) ze względu na stałą grupę odbiorców korzystających z PC i rosnącą grupę młodych osób używających telefonów. Czy wiesz, że:
Pozycjonowanie sklepu internetowego to konieczność
Pozycjonowanie stron SEO daje długoterminowe rezultaty. Praca nad widocznością strony może być doskonałą inwestycją, która zapewni stałą rozpoznawalność i dopływ nowych odbiorców w długim horyzoncie czasowym. Dzisiaj bez użycia SEO lub płatnych reklam osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce staje się coraz trudniejsze. Dla większości popularnych branż jest po prostu niemożliwe. Jednak obecnie pozycjonowanie SEO to nie tylko dbanie o rozpoznawalność w internecie. To także kwestia zaufania – klienci są skłonni skorzystać z tych usług, które są wysoko w rankingach, ponieważ im są w stanie zaufać najbardziej. Jeśli szukasz rekomendowanych usług pozycjonowania stron, po prostu skontaktuj się z nami!
Najważniejsze etapy pozycjonowania stron
1. Audyt SEO
Audyt strony internetowej polega na jej zdiagnozowaniu. To usługa przypominająca wizytę kontrolną u lekarza. Podobnie, jak w tym porównaniu, zazwyczaj zazwyczaj udajemy się na nią wtedy, gdy coś się dzieje.
Etap ten sam w sobie nie przyczynia się do poprawy pozycjonowania witryny, ale bez niego nie jest możliwe podjęcie skutecznych działań SEO. Istnieje szereg czynników, które zawsze należy przeanalizować w przypadku każdego serwisu internetowego. Oprócz kierowania się sztywną check listą zawierającą rzeczy do weryfikacji badanie może koncentrować się bardziej na czynnikach technicznych, wrogich działaniach konkurencji, analizą użyteczności i bezpieczeństwa strony.
W zależności od wybranego planu audytu / pozycjonowania stron wykonujemy także inspekcję pod kątem stopnia użyteczności witryny i doświadczeń użytkowników (UX/SXO). Wyróżniamy dwa główne rodzaje audytów ze względu na przedmiot analizy: działania bezpośrednio na stronie (SEO on-site / on-page) te poza stroną (SEO off-site / on-page).
Audyt SEO on-site
Weryfikacja czynników na stronie internetowej. Obowiązkowo przyjrzeć należy się aspektom technicznym takim jak optymalizacja, konfiguracja serwera i CRM (np. WordPress, Joomla), wtyczek i multimediów. Z jednej strony obejmuje sprawdzenie stabilności i szybkości ładowania się strony internetowej, co często związane jest z koniecznością analizy kodu źródłowego i rozpoznawania ewentualnych błędów kompatybilności, skryptów ładowania itd. Z drugiej strony audyty te mają za zadanie także unaocznić wszelkie błędy w zakresie optymalizacji treści, pozycjonowania poszczególnych podstron serwisu www i linkowanie wewnętrzne. Do tego dochodzi sprawdzenie konfiguracji plików robots.txt i .htaccess, linków kanonicznych, ew. kanibalizacji fraz i wielu innych czynników.
Audyt SEO off-site
Pojęcie SEO off-site (lub – wymiennie – off-page) najczęściej kojarzone jest z link buildingiem. I chociaż ta dziedzina faktycznie jest głównym przedmiotem takich badań, można wyróżnić również inne subdyscypliny. Przede wszystkim jest to weryfikacja zewnętrzna, a więc badamy relacje pomiędzy stroną a czynnikami zewnętrznymi. Może obejmować analizę konkurencji, analizę portfela linków, sprawdzenie domeny pod kątem wieku, autorytetu i jej historii. Szczególnie istotnym z perspektywy bezpieczeństwa i pozycjonowania strony internetowej firmy jest jest znalezienie potencjalnych linków spamerskich, umieszczonych przez boty lub niezbyt przyjaźnie nastawioną konkurencję.
Audyt to konieczność dla skutecznego pozycjonowania stron
Dokładne zbadanie stanu strony internetowej pozwala na obranie lepszej strategii pozycjonowanie stron. Wykonujemy audyty zarówno dla klientów zainteresowanych długofalową współpracą, jak i dla tych, którzy po prostu chcą wiedzieć, co w kodzie piszczy.
Dokładna inspekcja techniczna pozwala na znalezienie błędów, potencjalnie uniemożliwiających osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu (dopóki nie zostaną naprawione). Problemy, które przekładają się później na pozycjonowanie stron, mogą dotyczyć obranego silnika, motywu, multimediów, wtyczek czy załadowanych skryptów. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dokładnego badania jeszcze przed decydowaniem o tym, jakie działania SEO mogą być potrzebne.
Prawidłowa struktura strony, wyrażona poprzez odpowiednie linkowanie wewnętrzne, ustawienie atrybtów kanonicznych i hierarchię podstron, to kluczowy element optymalizacji. Ponadto na pozycjonowanie stron wpływają meta tagi, schema i wszystkie zastosowane atrybuty oraz kod html. W naszej agencji wszystko to zweryfikujemy.
Treść ma ogromne znacznie dla pozycjonowanie. Wynika to z oficjalnej strategii Google, który de facto przy każdej kolejnej aktualizacji algorytmu informuje o tym, że priorytetowo traktowane będą strony wiarygodne i z wysokiej jakości contentem. Podstawą do tego, aby uzyskać taką treść (pomijając na ten moment czynniki sprzedażowe, np. perswazyjność treści), jest jej skuteczne zoptymalizowanie SEO. Jeżeli na stronie znajduje się dużo contentu, ale jest on pozbawiony optymalizacji, trudno spodziewać się, aby w pożądany sposób przekładał się na pozycjonowanie strony w 2021 / 2022 roku. Celem każdej analizy jest więc rygorystyczna analiza zawartości strony.
Aby móc zaprezentować rekomendowane strategie pozycjonowania, musimy zapoznać się z całą historią tego, jak dany „pacjent” rankował dotychczas w wyszukiwarkach webowych. Przeprowadzenie tego jest bardzo istotne z perspektywy kluczowych celów procesu, którym jest pozycjonowanie stron. Senuto, Ahrefs, ScreamingFrog i wiele innych programów pomaga nam w śledzeniu ruchu na stronie i ocenie organicznego ruchu historycznego domeny.
2. Analiza branży i konkurencji
Branża SEO nie jest związana z doradztwem biznesowym i finansowym. Jednak w praktyce niektóre czynności, które przeprowadza się w ramach pozycjonowania stron internetowych, śmiało można zaliczyć do powyższych dziedzin. Dlaczego tak się dzieje i z czego to wynika?
Odpowiedź jest prosta: pozycjonowanie stron to działania podejmowane środowisku rynkowym i wobec środowiska rynkowego. Tak więc chcąc osiągnąć pożądaną pozycję w Google na konkretne frazy, trzeba najpierw przeanalizować, jakie serwisy w danym momencie zajmują te pozycje. Dalej warto zbadać, z czego wynika taka sytuacja. Czy dzieje się tak dlatego, że mamy do czynienia z niszą, która jeszcze nie jest zapełniona? A może wprost przeciwnie: jest to branża, przykładowo, sklepów RTV / AGD, która dosłownie „zasypana” jest platformami sprzedażowym i serwisami, które na pozycjonowanie SEO przeznaczają miesięcznie co najmniej pięciocyfrowe budżety?
Analiza branży i konkurencji w ramach procesów SEO strony powinna być zawsze przeprowadzana. Poziom zaawansowania i zakres prac uzależniony jest od indywidualnych czynników. Czynności na tym etapie pozwalają na poznanie optymalnych rozwiązań dotyczących tego, jak skutecznie pozycjonować stronę.
Badanie słów kluczowych
Analiza, jakich słów kluczowych używa konkurencja, potrzebna jest do określenia potencjału pozycjonowania strony oraz do znalezienia niezagospodarowanych nisz.
Analiza treści
Pozycjonowanie strony za pomocą contentu wymaga zapoznania się z publikacjami konkurencji, aby znaleźć jeszcze lepsze sposoby na podjęcie tematu i zastosowanie fraz.
Analiza powiązań
Sprawdzenie powiązań oraz pokrewieństwa serwisów pomoże określić, kto jest Twoim konkurentem. Narzędzia to m.in. Ahrefs, Rejestrio, WhoIS i różne bazy.
Rozpoznanie działań ofensywnych
Najczęściej będą to spamerskie linki, ale nie jest to jedyny przykład. By zabezpieczyć się przed takimi taktykami, trzeba je wcześnie zidentyfikować.
3. Optymalizacja techniczna SEO
Błędy w strukturze i nawigacji, problemy z treścią i wykorzystaniem fraz pod SEO, niewłaściwe linkowanie wewnętrzne i przeciążenie strony- to wszystko domeny dyscypliny, którą jest optymalizacja techniczna SEO. Ma ona kluczowe znaczenie dla pozycjonowania stron www i zawsze będzie je miała. Portal z błędami po prostu nie będzie się dobrze wyświetlał (ani dla robota, ani dla Czytelnika), a Google nie uzna go za wartościowy dla pokazania innym!
W trakcie naszych czynności zajmujemy się wieloma obszarami, które zalicza się jako techniczne SEO (ang. technical SEO). Poniżej wyróżniliśmy tylko dwie płaszczyzny – optymalizację treści i optymalizację struktury strony pod pozycjonowanie. Więcej informacji znajdziesz jednak na pozostałych podstronach oraz poniżej. Skorzystaj z naszych usług pozycjonowania, jeśli zależy Ci na wysokiej jakości optymalizacji technicznej portalu.
Pozycjonowanie stron - optymalizacja treści na stronie
W tym miejscu nie piszemy o kwestiach związanych bezpośrednio z copywritingiem SEO, np. zjawiskami thin content i duplicate content. W ramach optymalizacji treści skupiamy się na wszystkich aspektach technicznych, które mają bezpośrednie przełożenie na pozycjonowanie (SEO) stron.
Pozycjonowanie stron - optymalizacja struktury
Optymalizacja struktury strony internetowej w ramach pozycjonowania odpowiada za przystosowanie techniczne portalu do zaleceń wyszukiwarek. Nie tylko może to wpływać na pozycje w rankingu, ale także na stopień przyjazność dla użytkownika (user-friendly). Bez optymalizacji gruntowne pozycjonowanie stron nie ma racji bytu.
Znaczniki html - popularne ≠ poprawne
Polecenia html przekazują robotom wyszukiwarek ważne informacje dotyczące poszczególnych fragmentów strony. W ostatnim czasie semantyka oddolnie ulega uproszczeniu – zapomina się o stosowaniu bardziej zróżnicowanych komend. Najpopularniejsze jest używanie pogrubionej treści, podkreśleń i innych ozdobników, które wbrew obiegowej opinii mogą nie przekładać się na efekty pozycjonowania strony. Przykładowo, znacznik pogrubienia < b > warto zastąpić znacznikiem < strong >, terminy, które mają być wyróżnione, warto potraktować < em >, a < i > pozostawić dla wyrażeń technicznych, specjalistycznych lub pisanych w obcym języku. Takich niuansów jest znacznie więcej. Piszemy o nich na naszym blogu.
Optymalizacja (optymizacja) kodu strony
Język html odpowiada przede wszystkim za wyznaczanie strukturę strony. CSS wyznacza natomiast głównie aspekty wizualne. Najwięcej poprawek dokonywanych w ramach optymalizacji technicznej w kodzie strony internetowej realizowanych jest w tych dwóch środowiskach. Fundamentami są standardy projektowania stron W3C, ale w ramach optymalizacja, pozycjonowania i przyśpieszania witryn kierować należy się listą czynników rankingowych Google i innymi wskazaniami. Optymalizacja techniczna i jej spektrum działania będzie różnić się też w zależności od tego, jaki jest silnik strony. Przykładowo, pozycjonowanie strony WordPress będzie wyglądało inaczej, niż operacje przeprowadzane na Joomla lub Drupalu.
Nagłówki hierarchiczne SEO
Pod względem pozycjonowania stron nagłówki budują strukturę każdej podstrony. Z kolei na płaszczyźnie doświadczeń użytkownika pomagają w organizacji treści, uwiarygadniają i zwiększają stopień spójności przekazu. Nagłówki występują w kolejności hierarchicznej: h1, h2, h3, h4, h5, h6. Istnieje kilka zasad, o których należy pamiętać, przy wstawianiu tych znaczników html. Nadrzedną regułą jest zachowanie kolejności – zwłąszcza między h1 a h2. Ten pierwszy znacznik powinien być umieszczony na stronie tylko raz. Od aktualizacji 2021 r. nagłówek pierwszy powinien być jednocześnie znacznikiem title (wcześniej zalecana było tworzenie różnych treści). Tekst nagłówka, zwłaszcza pierwszego, drugiego i trzeciego, ma dużą moc pozycjonującą zarówno dla tekstowych, jak i głosowych wyników wyszukiwania Google. Pomimo tego, że ich implementacja jest jedną z najprostszych elementów całej optymalizacji witryny, wciąż można napotkać strony, które nie mają lub mają niewłaściwie wstawione nagłówki.
Wybór / ograniczenie wtyczek na stronie (np. w WordPress)
Zarządzanie wtyczkami, skryptami i zewnętrznymi modułami to jedne z zadań realizowanych w obrębie pozycjonowania stron technicznego. Żadna wyszukiwarka „nie lubi” stron przepełnionych mnóstwem wtyczek. Często spotykanym problemem jest to, że Klient zamawia zaprojektowanie strony www i otrzymuje ją – atrakcyjną wizualnie i gotową do działania – bez wcześniejszego planu SEO. Okazuje się, że na stronie, najczęściej WordPress, zainstalowanych jest mnóstwo zbędnych lub nieodpowiednio dobranych dodatków (np. wtyczka cachująca dedykowana do serwerów nginx / Apache przy serwerze LiteSpeed). Będą one w najlepszym razie spowalniały działanie strony i wykluczały możliwość zajęcia wysokich pozycji. Dlatego tak ważne jest sprawdzenie, zamienienie, usunięcie, zaktualizowanie i skonfigurowanie tych elementów. Nierzadko pewne funkcjonalności da się wdrożyć poprzez zmiany w kodzie, co zmniejszy czas ładowania strony i przełoży się na lepszą ocenę ratingową pozycjonowanej strony.
Stosunek treści do kodu
Za pomocą przeglądarki internetowej, np. Google Chrome, Opera, Firefox, Safari, można wykonać szybką inspekcję strony (opcja ta dostępna jest też na osobnych stronach Google). Szybko dostrzeżemy, że jednym z czynników LightSpeed jest stosunek treści do kodu. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, zbyt duża ilość kodu może świadczyć o nieodpowiedniej optymalizacji technicznej i powodować problemy związane z wyświetlaniem się portalu internetowego. Oficjalnie zaleca się, aby „czysta treść” stanowiła min. 15% zawartości kodu strony. Rekomendowane ratio wynosi jednak ok. 60%. W praktyce rzadko który serwis jest w stanie mieć tyle treści – chyba że korzysta ze skutecznego pozycjonowania stron, które kładzie nacisk nie tylko na link building.
Hosting, ustawienia serwera
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe (frazy) to wyrazy, które są wpisywane w wyszukiwarkę internetową. Możemy podzielić je na brandowe słowa kluczowe, geolokalizacyjne, frazy ogólne, pytania, rozbudowane długie ogony. Za pomocą różnych programów jesteśmy w stanie śledzić wyniki bieżących zapytań z dużą dokładnością. Mechanizm działania search engines sprawia, że w wynikach pokazywane są strony jak najbardziej zbliżone do zapytania, tj. takie, których treść według wyszukiwarki najdokładniej pokrywa się z wpisaną frazą. Wobec tego tak istotne jest monitorowanie fraz kluczowych i analiza potencjału przygotowywana w oparciu o kontekst specyfiki branży. Na tej podstawie tworzone są content plany, które wykorzystywane są do pisania treści SEO. Pozycjonowanie stron organiczne wykorzystuje naturalny potencjał zapytań, generując wartościowy i dobrze konwertowany ruch.
Caching
Caching (ang. cache – pamięć podręczna) polega na bieżącym zapisywaniu wykorzystywanych danych w celu jak najszybszego skorzystania z nich ponownie. Wyróżnić można wiele typów pamięci cache. Ze względu na stronę inicjującą mówimy przede wszystkim o cachingu po stronie serwera i tym po stronie klienta. Także Google zapisuje pamięć podręczną, co może się przydać m.in. wtedy, gdy jest problem z serwerem. Aby to sprawdzić, wystarczy wpisać komendę cache:pełny-adres-strony-www. Po częstotliwości opublikowanej strony poniekąd można też zweryfikować ogólnie poziom wiarygodności serwisu. W przypadku pozycjonowania strony www (SEO) poprawnie skonfigurowany caching wpływa na jej lepszą wydajność. Znacznie poprawia czas ładowania strony – wczytywanie danych na ekranie użytkownika.
Grafiki na stronie
Jest wiele aspektów, związanych z multimediami, które należy wziąć pod uwagę, przygotowując produktywne pozycjonowanie stron. Grafika to jeden z takich elementów. Należy przygotować pliki graficzne zawierające odpowiednie nazwy, a w przypadku pozycjonowania regionalnego strony ważna będzie też edycja danych geolokalizacyjnych. Kolejnym krokiem jest wstawianie przygotowanych na podstawie analizy SEO tytułów, opisów ALT (opisów alternatywnych), a opcjonalnie również podpisów zdjęć. Niezbędne są poprawne adresy URL, konfiguracja linkowania, w przypadku większych serwisów – dane strukturalne i sitemapa dla grafik. Nie można zapomnieć o rozmiarze grafik i ustawieniu opcji synchronicznego ładowania ich na stronie, jeśli to możliwe (ang. lazy loadings).
Crawlowanie i indeksowanie
Crawling – crawlowanie – polega na pobraniu konkretnych zasobów przez robota wyszukiwarek (lub innego oprogramowania sieciowego). Indeksowanie to złożony proces polegający na dodaniu danej strony do indeksu wyszukiwarki. Wykonywana optymalizacja w procesie, jakim jest pozycjonowanie stron, musi uwzględniać poprawę warunków do crawlingu (tzw. zmniejszenie budżetu crawlingowego) oraz profesjonalną obsługę i zarządzanie indeksacją w Google Search Console. Agencja pozycjonowane stron usuwa duplikaty, tworzy identyfikatory sesji w URL, zabezpiecza i chroni stronę przed zagrożeniami zewnętrznymi. Odpowiednio zarządza miękkimi stronami błędów, co także przekłada się na crawlowanie.
Język i stylistyka
Przy pozycjonowaniu stron copywriting odgrywa kluczową rolę, ponieważ jednocześnie wpływa na aspekty związane ze sprzedażą i prezentacją oferty, jak i na SEO strony. Pozycjonując witrynę, należy więc wyposażyć ją w wysokiej jakości content, który będzie zaciekawiał i angażował użytkowników. Poprawność gramatyczna wbrew pozorom pośrednio również może oddziaływać na aspekty związane z SEO. Publikacje pełne błędów na pewno nie wpłyną pozytywnie na ranking, a konwersję całkowicie ograniczą.
Sitemapy xml... i nie tylko
Mapa strony nie zwiększa bezpośrednio atrakcyjności witryny w oczach algorytmów. Pomimo tego jest niezbędnym narzędziem – pozycjonowanie stron zawsze zakłada sprawdzenie obecnej mapy i naprawienie jej lub dodanie nowej. Mapy mogą występować w formacie XML i HTML. Pierwsze wykorzystywane są przez roboty indeksujące, a dbezpośredni odnośnik możemy dodąć w odpwoiednim miejscu w GSC. Drugie mają znaczneie głównie dla UX (SXO) pozycjonowanej strony. SPlik sitemap.xml można stworzyć samemu zaimplementować go do kodu lub skorzystania z rozwiązań, które dają popularne moduły i wtyczki CMS.
Angażujące treści
Czas przebywania na stronie ma znaczenie dla pozycjonowania strony. Jednym z czynników, które bezpośrednio wpływają na ten parametr, jest jakość tekstów. To, czy są one angażujące czy nie, przekłada się na czas obecności odbiorcy w danym miejscu na stronie. Statystyki te są następnie brane pod uwagę. Jednym z narzędzi wykorzystywanych do oszacowania, które elementy strony internetowej są najbardziej angażujące dla odbiorcy, jest korzystanie z mapy cieplnych (ang. Heat maps). To podstawa UX i SXO (SEO+UX), choć wykorzystywana w branży SEO znacznie na długo zanim termin SXO stał się modny.
Tworzenie angażujących treści to mimo wszystko podstawa. Dzisiaj można bez trudu znaleźć specjalistów SEO, rekomendujących pozycjonowanie stron za pomocą linkowania. Jednak na dłuższą metę najlepsze rezultaty można osiągnąć dzięki holistycznym działaniom, a rola dobrego contentu jest nie do przecenienia. Warto zwrócić uwagę na to, że to właśnie content marketing jest najbardziej zalecanym narzędziem pozycjonowania przez specjalistów Google: Google wspiera angażujące treści. W naszej agencji przestrzegamy wszystkich zasad, które możesz znaleźć pod powyższym linkiem.
Dane strukturalne i hreflang
Wysokiej jakości treści i poprawna, szybko ładująca się strona to jedno. Ale maszyny muszą także zrozumieć, co dana witryna przekazuje użytkownikom. Między innymi w tym celu stworzono dane strukturalne, z których najpopularniejsze znajdują się w bibliotece schema org (oprócz tego wyróżniamy m.in. hCard i json-ld). Dane strukturalne pokazują, jaki jest rodzaj strony i poszczególnych jej podstron oraz fragmentów. Ich zastosowanie jest szeroko polecane w pozycjonowaniu stron, ponieważ przyczynia się także do tworzenia fragmentów rozszerzonych w wynikach wyszukiwania (ang. rich sinippets). Podobnie należy zadbać o hreflang w przypadku serwisów działających międzynarodowo, które mają wiele wersji językowych strony. Rozwiązanie to stosujemy również w przypadku serwisów działających regionalnie, których prezentacja różni się w mniejszym stopniu w zależności od regionu.
Powyższe czynniki to tylko wierzchołek góry lodowej. Zobacz więcej!
4. Linkowanie wewnętrzne
Prawidłowe linkowanie wewnętrzne jeden z najpewniejszych sposobów na poprawienie strony internetowej pod kątem pozycjonowania. O ile nigdy nie może mieć pewności co do przyszłych aktualizacji Google (ingerujących np. w zasady link buildingu), zawsze możemy być pewni, że prawidłowa struktura odnośników wewnętrznych na stronie będzie miała znaczenie. To, w jaki sposób poszczególne podstrony są ze sobą powiązane, to dokładnie ta płaszczyzna, po której poruszają się aplikacje indeksujące i crawlujące. Pozycjonowanie zawsze wymaga podjęcia działań związanych z linkowaniem wewnętrznym. Nawet bardzo wysoki budżet spożytkowany na optymalizację techniczną, linki zewnętrzne i teksty nie dostarczy oczekiwanych efektów, jeśli pominie się tę płaszczyznę.
Pozycjonowanie stron w dużej mierze odbywa się poprzez linki. Linkowanie wewnętrzne (ang. internal linking) to uporządkowanie odnośników w obrębie domeny, które prowadzą od jednych do drugich podstron. Tworzą one siatkę linkowania, odzwierciedlającą relacje pomiędzy stroną główną, stronami nadrzędnymi i podrzędnymi, a także stron docelowymi i wpisami sekcji blogowej. Struktura linkowania w pozycjonowaniu SEO jest o tyle ważna, że decyduje ona o tym, które z podstron będą miały najwięcej mocy pozycjonującej. Każdy link – przy czym najsilniej pierwszy na każdej podstronie zgodnie z zasadą first link counts – przenosi moc na stronę, do której odsyła. W rezultacie, jeśli na większości podstron dominujący jest odnośnik do podstrony B, to właśnie podstrona B będzie miała z tego powodu większą zdolność do wyświetlania się wyżej w rankingu Google. Czy jednak aby na pewno tak jest? To zależy. Jesteśmy w stanie połączyć użyteczność strony w linkowaniu wewnętrznym z celami związanymi z pozycjonowaniem strony, dzięki czemu zyskuje i SEO i nawigacja witryny.
Struktura podstron
Wiedząc już, że każdy link przekazuje moc, można opracowywać optymalny rozkład wszystkich adresów internetowych strony. Stworzenie dobrej struktury strony jest warunkiem koniecznym do tego, aby z udało się zmniejszyć czas prześwietlania poszczególnych adresów przez roboty, a także aby stworzyć odpowiednią hierarchię. Hierarchiczny układ struktury strony przypomina pajęczynę. Rozwidla się ona od poziomu Strony głównej do stron kategorii głównych, najczęściej znajdujących się w menu, np. Oferta, Kontakt, O nas. Strona ofertowa może następnie rozwidlać się o podstrony kategorii nadrzędnych, dotyczących konkretnych rodzajów produktów. Te następnie będą linkowały do węższych podstron produktowych. Schematy struktur stron w pozycjonowaniu są jednak bardziej skomplikowane w przypadku dużych serwisów, kiedy wymagane jest też linkowanie na pomiędzy kategoriami (ang. cross linking) i inne zabiegi, o które jesteśmy w stanie zadbać!
Z oficjalnych wskazówek dotyczących pozycjonowania stron Google, możemy zapoznać się o tym, jak ważne jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Wynika to z mocy linków (ang. link juice): część potencjału jednej strony jest przenoszona do potencjału drugiej, do której prowadzi odnośnik. Każda podstrona ma określoną wartość mocy. Jej wielkość determinowana jest przez siłę łączną zewnętrznych i wewnętrznych linków. Jednym z celów pozycjonowania portali on-site jest prawidłowe rozłożenie wartości odnośników tak, aby stworzyć odpowiednią relację między podstronami. Te, które mają potencjał sprzedażowy, powinny być wyeksponowane i zajmować wyższą pozycję w hierarchii linkowania. Te, które mają charakter informacyjnych, są podstronami wyłącznie produktowymi, powinny mieć ograniczone linkowanie. Wyszukiwarka zawsze doskonale sprawdzi, jakie linki prowadzą do których podstron. Zastosowanie w strategii optymalizowania serwisu analizy link juice pozwoli na lepsze dostosowanie linkowania wewnętrznego. W rezultacie można liczyć na jeszcze bardziej owocne efekty pozycjonowania stron.
5. Google Search Console i komunikacja z robotami wyszukiwarek
Pozycjonowanie stron w Google wymaga przede wszystkim skonfigurowania narzędzia deweloperskiego Google Search Console (wcześniej: Google Webmaster Tools). To właśnie w tym miejscu właściciel witryny lub upoważniona przez niego osoba ma dostęp do najważniejszych danych. O ile zadaniami analitycznymi związanymi ze śledzeniem pozycjonowania fraz kluczowych strony lepiej mogą zająć się inne narzędzia (np. Senuto, Ahrefs, Semstorm), o tyle to właśnie w Google Search Console jesteśmy w stanie zadbać o indeksację portalu. Nadzorowanie i naprawianie bieżących błędów, które mogą być pokazywane w interfejsie użytkownika GSC nie powinno być bagatelizowane, ponieważ może mieć wpływ na ostateczne efekty całego procesu SEO.
Pozycjonowanie stron a indeksowanie
Codziennie monitorujemy stan witryny w Google Search Console i Analytics. Na bieżąco identyfikujemy i rozwiązujemy potencjalne błędy. Zgłaszamy pozycjonowaną stronę www do indeksacji i dbamy o zapewnienie jak najszybszych rezultatów.
Wprowadzanie do indeksu
Dodanie strony do indeksu to podstawa. Google po jakimś czasie i tak samemu powinien trafić na witrynę, ale zdecydowanie szybszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z opcji „Poproś o zaindeksowanie strony”. Jest ona dostępna w panelu Google Search Console. Warto przed wykonaniem tej czynności sprawdzić URL w wersji aktywnej, a także upewnić się, że strona jest dostępna i nie ma na niej błędów. Czynność wykonuje się dla każdej podstrony, a w trakcie pozycjonowania stron internetowych zajmujemy się tym od A do Z.
Żadna strona internetowa, którą znajdziesz w wyszukiwarce, nie jest poza indeksem. Samo w sobie zaindeksowanie nie oznacza pozycjonowanie stron. Oznaczać to będzie, że po prostu strona w indeksie będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwań. Bez innych działań będzie zajmowała dalekie pozycje, będąc na piątej, piętnastej lub pięćsetnej dziesiątce wyników. Zawsze jednak można sprawdzić dokładnie, jakie podstrony z danego adresu URL znajdują się w Google. W tym celu wystarczy wpisać w wyszukiwarkę komendę site. Można jej użyć do głównych adresów, jak i do wybranych podstron podrzędnych, aby sprawdzić, jakie ewentualnie inne podległe adresy są zaindeksowane, np.: site:agencjacontento.pl/pozycjonowanie-stron.
Poprawianie indeksowania
Nie każda strona może zaindeksować się poprawnie. Zwykle nie wszystkie podstrony również powinny znajdować się w indeksie. To bardzo ważne zwłaszcza wtedy, gdy mamy bogatą i rozbudowaną witrynę. Pozycjonowanie stron www obejmuje więc również bieżący monitoring i wszelkie prace związane z indeksacją w search engine.
Certyfikat SSL i mapy strony xml
Bezpieczeństwo i czytelność strony internetowej (z perspektywy botów) to kanoniczne aspekty pozycjonowania stron. Strona, która nie jest zabezpieczona podstawowym protokołem SSL, nie tylko jest bardziej narażona na ataki i utratę danych, ale także wzbudza podejrzenia odbiorców. Klienci stają się coraz bardziej świadomi i nie chcą robić zakupów ani korzystać z usług firm, których strony nie są zabezpieczone.
Indeksacja dynamic content
Dynamic content to dynamiczna treść, która ulega zmianom w zależności od czynników determinujących. Świetnym przykładem mogą być marketplace i strony ogłoszeniowe, np. oferujące rezerwację apartamentu lub hotelu. Treść dynamicznie się zmienia stosownie do ustawień, które wprowadza na bieżąco użytkownik. Aby strony z dynamiczną treścią były skutecznie pozycjonowane, konieczna jest właściwa optymalizacja i ustawienie takie, aby roboty wyszukiwarek traktowały witrynę dynamicznie, a nie jako stronę statyczną.
Pozycjonowanie stron Google
Konfiguracja Google Search Console
Google Search Console to fenomenalne narzędzie. Jest stosunkowo proste dla użytkowników początkujących, ale zaawansowane dla odbiorców profesjonalnych. Zarówno z naszą pomocą, jak i bez niej, możesz samemu jako przedsiębiorca obsługiwać GSC skutecznie, aby monitorować wszystkie aspekty. Nasze usługi pozycjonowania stron obejmują jednak zaawansowany monitoring i nadzór nad stroną. Nie tylko sprawdzamy, ale wprowadzamy na bieżąco wszelkie niezbędne poprawki i konfigurujemy odpowiednio narzędzia.
Strony 404 - błędy 400-599
Kody błędów przekazują informacje o podłożu problemów, jakie wystąpiły na stronie internetowej. Kody z zakresu 404-499 mają podłoże użytkowe, tymczasem kody 500-599 związane są przede wszystkim z serwerami. Oferując skuteczne pozycjonowanie stron, sprawdzamy stan strony na bieżąco i eliminujemy wszystkie błędy, które mogą się pojawić.
Analiza fraz i widoczności w Google Search Console
Chociaż zalecamy korzystać z profesjonalnych narzędzi zewnętrznych, np. Semrush, Senuto czy Ahrefs, GSC pozwala również na monitoring fraz kluczowych. Za pomocą tego darmowego narzędzia możliwe jest wstępne oszacowanie skuteczności pozycjonowania strony www na określone słowa kluczowe. Badamy więc liczbę wyświetleń i kliknięć. W rzeczywistości jednak jeszcze istotniejsze jest badanie relacji zachodzącej między tymi dwiema zmiennymi oraz tendencji, która się kształtuje w danym horyzoncie czasowym. Wysoka widoczność to kolejny podstawowy cel, jaki stawia przed sobą proces pozycjonowania stron. Audyt widoczności strony internetowej pozwala określić w jakim stopniu witryna jest widoczna na pożądane słowa kluczowe.
Integracja i analiza danych w Google Search Console
Obsługując portale i sklepy internetowe, przeprowadzamy wszystkie potrzebne integracje. Analizujemy dane w oparciu o wypracowane przez nas kryteria, dostosowując strategię do wybranych celów pozycjonowania w Google.
Konfiguracja w Search Console pozycjonowanej witryny
Konfigurowanie danych narzędzia Search Console, dodawanie do GSC, analiza pozycjonowania strony, obsługa raportów i przeprowadzanie czynności manualnych.
Content is king. Dziś ze stwierdzeniem mówiącym o tym, że bez dobrej treści nie da się wypozycjonować witryny, można spotkać się niemalże wszędzie. Jednak co to tak naprawdę znaczy? Jaką rolę odgrywa treść w pozycjonowaniu stron internetowych (SEO)?
Treść musi służyć przede wszystkim klientom. Ma pełnić funkcje informacyjne, perswazyjne, marketingowe. Wzmacniać konwersję sprzedaży i budować doby wizerunek, który jest niezbędny zwłaszcza w biznesach usługowych. Odpowiednio zoptymalizowana treść pozwala jednak lepiej poznać witrynę przez roboty wyszukiwarek i sprawić, że strona będzie odnotowywała dobre pozycje na wybrane frazy kluczowe. Ta podstrona, którą czytasz, jest tego doskonałym przykładem.
Pozycjonowanie treścią
Pozycjonowanie stron za pomocą treści jest jedną z głównych metod rekomendowanych przez Google. Wykorzystywanie contentu do osiągania wyższych pozycji w wyszukiwarce jest jednak sztuką, którą należy opanować do perfekcji – a mimo to zawsze będzie jeszcze pole do nauki. Nie każda treść będzie bowiem dobrze pozycjonowała. Podobnie, jak w przypadku innych działań SEO, teksty niewłaściwie napisane, niepoprawne i bez optymalizacji technicznej mogą zrobić więcej szkody niż pożytku. Niemniej jednak pozycjonowanie strony copywriting SEO to sprawdzona metoda, która pozwala na uzyskanie:
Copywriting w procesie pozycjonowania pełni kluczową rolę podstawowego narzędzia. Zarówno pozycjonowanie strony on-site, jak i pozycjonowanie stron off-site, wykorzystuje treści pisane przez specjalistów. To one są nośnikiem informacji, reklamy i dbają o sprzedaż. W tym drugim przypadku, off-site, stają się nośnikiem linków prowadzonych do reklamowanej witryny. Treści wpływają na skuteczność całego procesu, tworzą zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców, a także wpływają na to, czy dane artykuły będą chętnie wybierane z listy wyszukiwania search engine. Jeśli tak będzie, dodatnio wpłynie to na pozycjonowanie.
Strony internetowe działające w popularnych lub specyficznych branżach muszą być pozycjonowane w coraz bardziej kreatywny, nietuzinkowy sposób. Doskonałym, wymyślonym, przykładem będzie przedsiębiorca uruchamiający sklep internetowy sprzedający laptopy. Niestety, w obliczu konkurencji dysponującej co najmniej sześciocyfrowymi budżetami marketingowymi szybkie wypozycjonowanie nowej witryny na frazę laptopy byłoby niemożliwe.
W tej sytuacji zaleca się pozycjonowanie long tail, czyli metodą długiego ogona. Zadanie polega na znalezieniu dłuższych fraz kluczowych o niskim poziomie wykorzystania przez konkurencję, a jednocześnie charakteryzujących się potencjalnie wysoką konwersją. Osoba, która zamierza kupić laptopa, a nie tylko przejrzeć rodzaje laptopów lub poczytać o komputerach, prędzej wpisze w wyszukiwarkę konkretną frazę uwzględniającą producenta i model urządzenia. Pozycjonowanie long tail może okazać się kluczem do sukcesu nie tylko ze względu na trudną konkurencję. Istnieją specyficzne produkty, które trudno znaleźć wpisując generyczną nazwę.
7. Link building
Link building to jeden z głównych etapów pozycjonowania polegający na zdobywaniu wartościowych linków z innych stron. Odnośniki te prowadzą do strony pozycjonowanej, przekazując jej moc witryny wyjściowej. Pozycjonowanie stron zawsze powinno zawierać pozyskiwanie dobrych odnośników. Mechanizm działania linków jest prosty – proces ten odzwierciedla konsekwencje naturalnego zainteresowania osób zewnętrznych daną witryną. Gdy algorytmy Google dostrzegają odnośniki prowadzące do portalu na innych stronach, interpretują je jako znak zainteresowania, a więc jakości oferowanej przez tę stronę.
Oczywiście powyższa definicja ma bardzo laicki charakter i dotyka jedynie wierzchołka tematu. W rzeczywistości link building jest znacznie bardziej skomplikowany, a interpretacja skuteczności poszczególnych działań bywa trudna. Systematyce nie sprzyja fakt, że Google kilka razy w roku publikuje duże aktualizacje, które nierzadko zmieniają zasady, jakimi kieruje się pozycjonowanie link building. W naszej agencji zajmujemy się dostarczaniem jedynie wartościowych odnośników o wysokich parametrach TF, DA, DR i nie tylko.
Pozycjonowanie przy użyciu mocnych linków
Link building jest skutecznym elementem pozycjonowania stron w Google, ale tylko wtedy, gdy korzysta się z dobrych domen. Witryny, z których ma wychodzić link do naszej strony, powinny mieć odpowiednią historię, tematykę i treści na wysokim poziomie. Jeszcze lepiej, gdy są poprawnie skonstruowane pod względem technicznym i mają dużą bazę unikalnych użytkowników.
Pozycjonowanie stron w Google w naszej agencji wykorzystuje link building oparty na indywidualnie zweryfikowanych stronach. Bierzemy pod uwagę szereg wskaźników jakościowych takich, jak. Domain Rating (DR), Domain Authority (DA), Trust Flow (TF) / Citation Flow (CF), Page Rank (PR), Authority Score (AS). Pozostałe kluczowe wartości to:
- wiek domeny,
- widoczność w sieci,
- struktura strony,
- zakres tematyczny,
- stosunek artykułów z linkami do treści naturalnej,
- liczba linkujących domen z do follow,
- i kilka innych, które zostawimy dla siebie 🙂
Linkowanie hierarchiczne i dyferencjalizacja
Nie wystarczy wykupić wielu mocnych linków na stronie, aby ta była wypozycjonowana. Pozycjonowanie stron w Google to proces.
W zakresie link buildingu liczy się „chaotyczna systematyczność”. Proces tworzenia portfolio linków prowadzących do Twojej domeny powinien odzwierciedlać naturalne procesy zyskiwania popularności.
Kolejną istotną kwestią jest hierarchizacja linków. Każda strategia powinna być przygotowana z myślą o kilku płaszczyznach linkowania. Odnośniki powinny być zróżnicowane w celu odzwierciedlania naturalnych procesów. Ważne są więc zarówno linki z atrybutem do follow, które przekazują domenie moc strony-nadawcy, jak i te z atrybutem no follow. Obecność tych ostatnich sprzyja również zachowaniu autentyczności.
Poprawa autorytetu domeny
Budowanie silnego autorytetu domeny to jedno z najtrudniejszych i najdłuższych zadań. Potrafi jednak przynieść niesamowite i długotrwałe efekty. Pozycjonowanie stron w Contento realizowane jest z myślą o tym, aby po każdym jednostkowym działaniu witryna była bogatsza jakościowo. Tak, aby np. w przypadku rezygnacji z abonamentu, można było cieszyć się wypracowanymi efektami i kontynuować pracę nad nimi we własnym zakresie. Posiadamy własną technikę pracy nad autorytetem domeny, która uwzględnia między innymi wysokiej jakości treści i publikacje zewnętrzne w renomowanych mediach.
Ochrona przed negatywnymi linkami
Ważnym składnikiem pozycjonowania stron w kontekście off-page SEO i linkowania jest ochrona i zarządzanie spamerskimi linkami. Pod względem technicznym jesteśmy w stanie zabezpieczyć stronę przed niepożądanym linkowaniem w obrębie witryny (wykluczenia w kodzie, konfiguracja serwera, instalacja wybranych wtyczek, zmiana systemu komentowania na Disqus itp.). Jednak najważniejsze jest zapobieganie odnośnikom konkurencji, mającym na celu obniżenie ratingu strony. Proponowane przez nas działania w tym zakresie można podzielić na kilka grup. Po pierwsze, konieczny jest dokładny audyt off-site, który wykaże, jaki jest profil linków. Należy zbadać odniesienia, ich pochodzenie i jakość, co wiąże się ze sprawdzeniem parametrów serwisów i domen, na których są opublikowane. Następnie dobieramy właściwe działania w zależności od sytuacji. Część lub wszystkie linki szkodzące stronie pozycjonowanej należy zlikwidować. W tym celu wykorzystać można narzędzie Google Disavov Tool. Jeśli zaś problem polega na braku adekwatności między anchorami linków a ich docelowym URL, warto będzie zmienić te linki, jeśli będzie to możliwe. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku, ponieważ w trakcie pozycjonowania nowej strony możemy natrafić na przeróżne scenariusze. Bieżące dbanie o profil linków jest jednak obowiązkowe.
Link building w pozycjonowaniu stron
Link building to jeden z elementów, który najsilniej wpływa na efekty pozycjonowania stron. Stawiamy na jakość, nie na ilość. Wypracowaliśmy własne techniki i strategie publikacyjne, owocujące długofalowymi i dynamicznymi wynikami. Do link buildingu podchodzimy odpowiedzialnie i zawsze z maksymalną korzyścią dla Klienta – nawet, jeśli zrezygnujesz z naszych usług SEO, wszystkie dotychczasowe działania w tym zakresie zostaną zachowane.
Pozycjonowanie off-page, czyli przede wszystkim link building polegający na zdobywaniu odnośników z dobrych stron zewnętrznych, wymaga pieczołowitej selekcji źródeł. Wiele agencji wykorzystuje głównie, a nawet jedynie, własne sieci witryn zapleczowych (PBN – Private Blog Networks). Niskim kosztem można pozwolić sobie na wiele publikacji na dowolny temat. Nie jest to jednak skuteczne pozycjonowanie. Aby osiągnąć najlepsze efekty, należy dywersyfikować źródła link buildingu, a portfolio linków budować przede wszystkim na bazie wartościowych serwisów tematycznych. Oprócz tego warto pokusić się o alternatywne sposoby zdobywania linków, związane między innymi z publikacjami prasowymi i nie tylko. Zostań naszym klientem, aby dowiedzieć się więcej!
Linki zewnętrzne wpływają na pozycjonowanie stron w Google w zależności od tego, jakie mają parametry. Nieodpowiednio dobrane linkowanie nie tylko nie pomoże witrynie klienta, ale nawet zaszkodzi. Na branżowych forach nie brakuje gorących opisów takich historii. W Contento doskonale wiemy o tym, że jakość musi być na pierwszym miejscu. Dlatego staramy się pozyskiwać najlepsze linki o wysokich parametrach bazowych. Przy budowaniu portfolio linków przychodzących do strony tworzymy strategię opierającą się na podziale na źródła z linkami do follow oraz no follow (które również są potrzebne do różnicowania portfolio i tworzenia naturalnego efektu wzrostu popularności dla pozycjonowania strony www). Starannie dobieramy publikację, biorąc pod uwagę:
- dane zastane (widoczność, liczba unikalnych użytkowników, jakość i tematyka strony),
- dane zagregowane – współczynniki takie, jak np. Domain Rating, Domain Authority i Trust Flow (TF).
Do linkowania wybieramy wartościowe portale tematyczne i ogólnopolskie z gwarancją zachowania linków. Link building prowadzimy razem z działaniami contentowymi i marketingowymi, dzięki czemu uzyskujemy najlepsze efekty – zamawiane teksty z odnośnikami nie tylko przenoszą moc witryny, ale również zainteresowanych odbiorców. Taka metoda pozwala na optymalne rezultaty pozycjonowania.
Źródła link buildingu w SEO, których lepiej unikać
Nie wszystkie źródła link buildingu są zalecane do pozycjonowania. Szczególnie warto uważać na:
- niskiej jakości zaplecza SEO,
- linki ze słabych domen bez historii i widoczności,
- strony o słabych parametrach TF / DR / DA / PR,
- domeny z negatywną historią, karami nałożonymi przez wyszukiwarki itp.,
- strony ze zbyt nagłym przyrostem odnośników wychodzących i artykułów sponsorowanych,
- nienaturalny profil linków i negatywne sąsiedztwo,
- nieodpowiednia tematyka dotychczas opublikowanych tekstów.
Atrybuty dofollow i nofollow - znaczenie w pozycjonowaniu
Obydwa rodzaje linków są niezwykle ważne. Atrybut do follow – względnie brak atrybutu negatywnego – oznacza odnośnik przekazujący link juice do domeny docelowej. Link z atrybutem no follow jest tego przeciwieństwem – moc nie jest przenoszona.
Prawidłowe SEO strony dla firmy powinno zakładać sukcesywne tworzenie zróżnicowanego profilu linków. Oznacza to, że wśród odnośników przychodzących do naszej domeny muszą znajdować się zarówno linki do follow, jak i no follow. Pierwsze dają moc potrzebną do wypozycjonowania strony na poszczególne frazy (np. znajdujące się w anchor), drugie pokazują wyszukiwarce, np. Google, wzrost zainteresowania stroną, co jest rozumiane jako potwierdzenie jej wysokiej jakości. Profil linków składający się tylko z jednego typu odnośników byłby nienaturalny i nieskuteczny.
W zależności od tego, czym zajmuje się Twoja strona usługowa lub biznes e-commerce, pozycjonowanie stron (SEO) można robić na wiele różnych sposobów. Opracowaliśmy kilka własnych metod alternatywnego marketingu strony, który przekłada się dodatnio na pozycjonowanie. Tworzymy kampanie marketingowe, które na zewnętrz reklamują, a od wewnątrz – skutecznie pozycjonują!
Pozycjonowanie 360
Pozycjonowanie 360 oznacza kompleksowe usługi polegające na realizacji prac contentowych i kreatywnych, programistycznych i analitycznych, a także strategicznych. W zależności od Twojego wyboru możemy nie tylko przeprowadzić zaawansowany audyt i opracować strategię pozycjonowania strony, ale połączyć te usługi z innymi działaniami marketingowymi, komunikacją B2C i B2B oraz PR. Dobieramy wszystkie elementy tak, aby wzajemnie się uzupełniały, tworząc efekt synergii.
Public Relations
Zadbamy o profesjonalny wizerunek w sieci i komunikację z partnerami biznesowymi.
Strategia komunikacji
Stworzenie planów komunikacyjnych, narracji i analiz otoczenia pomoże dotrzeć do klienta.
9. Raportowanie (nie tylko) wyników
Raportowanie wyników to usługa, która często znajduje się w katalogu oferty agencji SEO. Nie do końca wiemy, dlaczego tak się dzieje, gdyż poza bardziej zaawansowanymi metodami prezentacji (np. Google Data Studio), samo raportowanie postępów powinno być zawsze obowiązkowe. Decydując się na pozycjonowanie strony firmy, otrzymasz przypisanego opiekuna, który odpowiada nie tylko za komunikację, ale bezpośrednio wykonuje prace związane z Twoją stroną internetową. Kontakt odbywa się na bieżąco. Raz na miesiąc zawsze przedstawiamy dokładne postępy, analizy i propozycje na przyszłość do akceptu. Wszystkie informacje otrzymujesz bez względu na wybrany plan. Różnice zauważalne są jedynie w formie dostarczonych informacji.
Dużym atutem Contento na tle konkurencyjnych praktyk pozycjonowania stron jest wychodzenie z inicjatywą. Jeśli jest dobrze, nie spoczniemy na laurach. Będziemy myśleć o tym, co zrobić, aby było lepiej!
Ostatnim elementem pozycjonowania stron są bieżące konsultacje. Wychodzimy z założenia, że SEO to proces, który mniej lub bardziej zawsze wymaga dwóch stron. Oferujemy naszym klientom praktyczną pomoc, aby po zakończeniu współpracy z nami potrafili odpowiadać za najważniejsze czynności, stworzyć własny dział SEO w firmie lub oddelegować te obowiązki freelancerom. Dzielimy się wiedzą w ramach konsultacji i bieżącego kontaktu – i to przynosi efekty!
Nawiguj tak, jak chcesz:
Pozycjonowanie stron - Agencja Contento - Spis treści:
Pozycjonowanie stron dla firm to nie wszystko, czym się zajmujemy.
Zobacz także:
+48 844 700 731
Agencja Contento
Kozacka 13
87-100 Toruń
Przejdź do formularza kontaktowego