_Usługi tworzenia planów treści

Pozycjonowanie lokalne

Jeżeli Twoi Klienci i odbiorcy usług są głównie z Twojego regionu, ale pragniesz zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność, wówczas powinieneś wybrać pozycjonowanie lokalne

Rynek rozwija się bardzo szybko, a dostępność oferty tu i teraz jest kluczowa. Promocja regionalna SEO staje się idealnym narzędziem, które pozwala na ukierunkowanie lokalnego zapotrzebowania prosto do danej firmy. Jednocześnie jest to jedna z tańszych form reklamy, która zapewnia bardzo długie efekty. W warunkach laboratoryjnych, czyli w sytuacji, gdy popyt zasadniczo się nie zmienia, a konkurencja nie inwestuje w takie działania, pozycjonowanie regionalne pozwala na osiągnięcie statusu lokalnego lidera branży i zachowanie go – na wiele długich lat. 

Czym zatem jest pozycjonowanie lokalne? Pozycjonowanie lokalne to zespół działań SEO nastawiony na optymalne zwiększanie widoczności strony w regionalnych wynikach wyszukiwania. Oznacza to m.in. to, że witryna będzie lepiej widoczna na zapytania klientów z tej samej miejscowości, miasta, regionu. 

oferta pozycjonowanie strony firmy

Pozycjonowanie lokalnego biznesu

Lokalne pozycjonowanie ogólnokrajowej marki

Dotarcie do klientów w regionie

Usługa pozycjonowania lokalnego najczęściej zalecana jest firmom działającym lokalnie. Branża ma znaczenie drugorzędne – liczy się przede wszystkim to, kto jest odbiorcą oferowanych usług / produktów. Przykładowymi biznesami typowo terytorialnymi są warsztaty samochodowe, restauracje, hotele, salony fryzjerskie, ośrodki sportowe i różne usługi lokalne. Pozycjonowanie lokalnej firmy zwiększy jej widoczność, zainteresowanie i zapewni większy przyrost nowych klientów. 

Promocja lokalna w określonych granicach terytorialnych powinna być traktowana priorytetowo zwłaszcza wtedy, gdy ważne jest dotarcie do wyszczególnionej grupy docelowej. Dlatego lokalne SEO dedykowane jest również dla dużych firm, które jednocześnie: 1) mają ofertę ogólnokrajową, 2) pragną osobno dotrzeć do wybranych klientów w konkretnym regionie. W takich sytuacjach zazwyczaj rekomenduje się działanie dwutorowe – pozycjonowanie na widoczność ogólną i regionalną.

Pozycjonowanie lokalne to działania stające się drogowskaz na mapie usług w danej miejscowości, na wsi, w mieście lub województwie. W każdym przypadku nasze działania prowadzą  do zwiększenia widoczności firmy. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz serwis komputerowy, zakład kamieniarski czy catering. Każdą działalność można skutecznie wypromować lokalnie. Stopień efektywności zależy od intensywności działań, stopnia inwestycji konkurencji w promocję i specyfiki danego rynku lokalnego. 

Grupa docelowa

Struktura demograficzno-społeczna określonych regionów stwarza dogodne warunki do skupienia się na promocji w wybranych obszarach.

Nowi klienci

Pozycjonowanie lokalne zawsze wiąże się z przyrostem nowych klientów. Wraz ze świadczeniem wysokiej jakości usług możliwe jest uzyskanie efekt lawiny śnieżnej.

Lokalna rozpoznawalność

Odbiorca decyduje o wyborze firmy na podst. zebranych informacji. Dominując w lokalnych wynikach wyszukiwania, biznes prędko zacznie być świetnie kojarzony.

Tłumaczenia strony firmy polski angielski www

Marketing personalizowany

Lokalne wypozycjonowanie sklepu lub usług daje wiele możliwości. Korzystamy z alternatywnych metod marketingu, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.

copywriting finansowe - wyniki, cena, efekty

Stymulacja rozwoju

Zakres terytorialny działalności gospodarczej w zakresie promocji można dogodnie rozszerzać. Pozycjonowanie lokalne jest bardzo elastycznym zbiorem usług.

Sprzedaż regionalna

Rozpoznawalność to jedno, ale w naszej agencji nie zapominamy też o konwersji. Wyprzedź konkurencję, stając się liderem w swojej branży w regionie.

_Usługi tworzenia planów treści

Dlaczego pozycjonowanie lokalne się opłaca?

oferta pozycjonowanie strony firmy

Wdrożenie optymalizacji witryny, zmiany na stronie, rozbudowa contentu precyzyjnie odpowiadającego zapytaniom klientów z okolicy – to tylko niektóre z głównych płaszczyzn działania Local SEO.  

Według statystyk prawie 90% internautów, którzy szukają sprzedawcy lub usługi w swoim mieście, nawiązuje kontakt z wybraną firmą już w przeciągu 24 godzin. 79% użytkowników, którzy wyszukują lokalne produkty, dokonują ich zakupu w przeciągu kolejnej doby. 

Czy więc pozycjonowanie lokalne się opłaca? Statystyki mówią same za siebie. Jeżeli oferuje się usługi lub sprzedaje towary regionalnie, to inwestycja ta nie tylko się zwróci, ale szybko przyniesie zyski. Obecnie działania te są jeszcze bardziej potrzebne ze względu na to, że firm regionalnych, korzystających z usług SEO, przybywa. Obrazowo mówiąc, obowiązuje więc zasada: kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania, trudno utrzymać się w tym samym miejscu, chyba że nie ma się konkurencji.

Ruch organiczny

Wsparcie linkowaniem

Skuteczność pozycjonowania lokalnego wynika z prawidłowego dostosowania się do istniejącego ruchu organicznego, dotyczącego zawężonego obszaru terytorialnego. Implementacje agencji powinny skupiać się na jak najbardziej adekwatnym dostosowaniu witryny pod zistniejące zapytania. W tym celu przeprowadza się też detaliczne audyty – zarówno strony, jak i otoczenia biznesowego w regionie. Pozyskujemy ruch organiczny, nakierowując go prosto do Twojej witryny! 

Linkowanie w pozycjonowaniu lokalnym odgrywa niezwykle istotną rolę. Trzeba jednak pamiętać o tym, że może ono wywołać efekt pozytywny, jak i negatywny. Konieczny jest wybór serwisów o jak najlepszych parametrach (DR, DA, TF). Niemniej ważny pozostaje zakres tematyczny tych portali oraz aspekty zwiazane z geolokalizacją. Mówiąc o linkowaniu w kontekście pozycjonowania lokalnego, nie można też zapomnieć o olbrzymiej roli, jaką odgrywa struktura odnośników wewnętrznych. 

Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do każdego regionu

Zalety pozycjonowania regionalnego z Contento

Pozycjonowanie lokalne zapewnia długotrwałe zwiększenie ekspozycji w wynikach wyszukiwania przy niskim współczynniku odrzuceń. Zgodnie z naszą filozofią kładziemy nacisk na bezpieczeństwo i skuteczność.

W ramach prac skupiających się na pozycji strony w lokalnych wynikach wyszukiwania podejmuje też szereg działań marketingowych. Dbamy o promocję portalu w regionie tak, aby miał jeszcze więcej odwiedzających!

Nieodzownym etapem procesu lokalnego SEO jest analiza konkurencji. Nie ograniczamy się do  prześwietlenia słów kluczowych, wizytówek i kampanii reklamowych, ale w razie potrzeby podpowiemy także w zakresie biznesowym. Na specjalne życzenie przygotowujemy analizy rynkowe.  

W pozycjonowaniu lokalnym często spotykamy się z sytuacją, w której serwis regionalnego usługodawcy lub sklepu działa jeszcze w technologii sprzed kilku lat. Aby przeprowadzić skuteczną optymalizację pod lokalne pozycjonowanie – wtedy, gdy to konieczne – będziemy mogli wykonać bardziej zaawansowane zmiany na witrynie.  

Treść, zdjęcia, serwisy zewnętrzne pod publikacje reklamowe – cokolwiek dostarczymy, masz pewność, że będzie to najwyższej jakości. Dla przykładu – nie pozycjonujemy lokalnie za pomocą forum czy katalogów SEO, które obecnie przynoszą więcej szkód, niż pożytku. 

Pozycjonowanie lokalne cennik

Zobacz poniższy cennik pozycjonowanie lokalne (2021-2022) i wybierz ten wariant, który najlepiej odzwierciedla zapotrzebowanie Twojej działalności. Wszystkie ceny mają charakter informacyjny. W przypadku zainteresowania zapraszamy do kontaktu celem otrzymania wiążącej oferty ceny pozycjonowania lokalnego. Zachęcamy do kontaktu już teraz! 

Mikro

Dla mikro firm i użytkowników prywatnych
695
pln / miesiąc
  • Pozycjonowanie fraz
  • Google Moja Firma
  • Analiza widoczności
  • Podstawowy Link building

Standard

Dla aktywnych mniejszych firm
1295
pln / miesiąc
  • Pozycjonowanie fraz
  • Google Moja Firma
  • Analiza widoczności
  • Podstawowy Link building
  • Copywriting & Blog

Biznes

Dla zaangażowanych firm z sektora MŚP
1895
pln / miesiąc
  • Pozycjonowanie fraz
  • Google Moja Firma
  • Analiza SEO
  • Link building
  • Copywriting & Blog

Premium

Dla wymagających średnich i dużych firm
2495
pln / miesiąc
  • Pozycjonowanie fraz
  • Google Moja Firma
  • Analiza SEO
  • Link building
  • Copywriting & Blog
  • Artykuły prasowe

Performance

Dla chcących maksymalnych efektów
3495
pln / miesiąc
  • Pozycjonowanie fraz
  • Google Moja Firma
  • Poszerzona Analiza SEO
  • Zaawansowany Link building
  • Copywriting & Blog
  • Marketing 360
Wiesz już, jak możemy Ci pomóc?
Sprawdź przygotowaną ofertę lub wyślij maila!

Co to jest lokalne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie lokalne to termin oznaczający całokształt działań realizowanych w celu uzyskania pożądanej widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wybór tej strategii rekomendowany jest dla małych i dużych firm, którym zależy na dotarciu do odbiorców znajdujących się w wyznaczonym obszarze terytorialnym. Najczęściej lokalne SEO koncentruje się na wypromowaniu danego podmiotu w obrębie pojedynczej miejscowości, miasta, ale także gminy, powiatu, województwa, metropolii (np. Trójmiejska, Górnośląsko-Zagłębiowska) lub nawet regionu geograficznego (np. Mazury, Śląsk).

 Aby jeszcze dokładniej móc odpowiedzieć na pytanie, co to lokalne pozycjonowanie i jak działa, warto pokusić się o zweryfikowanie działania algorytmów wyszukiwarek internetowych. Od czego bowiem zależy to, czy strona firmowa X z miasta Y zostanie wyświetlona w konkretnych wynikach wyszukiwania, które zorientowane są na region Y? Odpowiadają za to trzy główne czynniki:

TRAFNOŚĆ

Strona lub sklep muszą odpowiadać dokładnie na zapytania, które są wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów. 

Lokalizacja musi być wyrażona transparentnie, bez konfliktów w obrębie GMF i na stronie, a także przy użyciu znaczników schema.

Pozycjonowanie lokalne w pewnej części jak najbardziej zawiera działania bezpośrednio promujące, reklamujące Twój biznes.

Powyższe zasady najpowszechniej odnosi się do wizytówek Google Moja Firma. Instrumenty te mają pierwszorzędne znaczenie dla lokalnego pozycjonowania. Jednakże te same czynniki wpływają na to, czy na zapytanie lokalizacyjne w Google wyświetli się strona lub sklep internetowy przedsiębiorcy. Z tego powodu zapewniamy optymalizację witryn tak, aby był jak najbardziej trafne pod wpisywane hasła lokalizacyjne i nie tylko. Za pomocą narzędzi on-page i off-page zapewniamy wysoki poziom trafności. Zwiększamy rozpoznawalność zarówno metodami zasięgowymi, jak i content marketingowymi, które dobrze wpływają m.in. na konwersję, czas na stronie, sympatię do marki. Lokalizacji zmienić nie możemy… jednak czasem i na tym polu można postarać się o pewne poprawki (zwłaszcza wtedy, gdy firma znajduje się w rejonie o dużym natężeniu występowania innych działalności gospodarczych). Szczegółowe informacje na temat, jakim jest pozycjonowanie lokalne, można znaleźć na oficjalnej stronie Google: Jak poprawić pozycję firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Widoczność w sieciach społecznościowych

Korzyści płynące z dobrego pozycjonowania lokalnego

Gdy wyjaśniliśmy już, co to pozycjonowanie lokalne, czas zastanowić się nad tym, jakie realne korzyści dają takie działania? Jedno jest pewne: jest ich dość sporo. Wszystkie wpływają na to, jak opłacalne staje się prowadzenie lokalnego biznesu poprzez dostarczenie większych liczby potencjalnych klientów. W obrębie optymalizacji i pozycjonowania skupionego na zawężonym zakresie demograficzno-społecznym, możemy skupić się na pokazaniu znacznie większych zalet skorzystania z Twoich usług w porównaniu do konkurencyjnych ofert. Usługi pozycjonowania lokalnego (agencja) skoncentrowane są również na poprawie stałych czynników marketingowych: strony internetowej lub sklepu, wizytówki Google Maps, profili identyfikacyjnych firmy, komunikacji internetowej. Najważniejsze zalety pozycjonowania lokalnego to:

Stosunek ceny (kosztów) do zwrotu z inwestycji

Koszt lokalnego pozycjonowania jest niższy od ceny za działania ogólnokrajowe lub globalne. ROI może być bardzo wysoki.

Ostatni lejek sprzedażowych

Osoby wyszukujące lokalnych usług i sklepów zwykle są już zdecydowane na zakup. Wpływa to na wysoką opłacalność działań regionalnych.

Szybkie efekty (w porównaniu z poz. szerokim)

Prezentowane usługi wymagają specjalistycznej wiedzy, ale w większości przypadków sukces łatwiej osiągnąć, niż w strategii ogólnokrajowej.

Widoczność w sieciach społecznościowych

Zakres prac

Wszystkie prace związane pozycjonowaniem lokalnym wymagają większych lub mniejszych (w zależności od stanu zastanego) poprawek i optymalizacji technicznych. Pamiętając o wybranym przez Ciebie planie usługi, który wpływa na zakres podejmowanych czynności, analizujemy stronę internetową i system CMS w poszukiwaniu błędów i tego, co można poprawić. Identyfikujemy główne przyczyny możliwie wpływające na gorsze wyniki – np. niższy poziom konwersji. Prace w ramach pozycjonowania lokalnego agencji – podobnie jak w przypadku prac nad serwisami ogólnopolskimi i globalnymi – sprowadzają się do zadań typu on-site i typu off-site. Niektóre techniczne aspekty związane z regionalnym pozycjonowaniem wyszczególniliśmy poniżej.

Optymalizacja
multimediów

Zmiany w zakresie contentu i multimediów, geolokalizacyjne słowa kluczowe i inne ważne aspekty.

map-marker-alt
Dane
strukturalne

Dane geolokalizacyjne w formacie schema pozwalają algorytmom na lepsze poznanie informacji o firmie.

Źródła linków
wychodzących

Podział tzw. soku linków (link juice) i wykorzystanie go w kontekście procesu pozycjonowania lokalnego.

Źródła linków przychodzących

Rzetelny dobór serwisów i źródeł zewn. pozwoli na szybkie wybicie się ponad lokalną konkurencję.

Wybór technik w oparciu o lokalizację działalności i branżę

Rodzaj i zakres koniecznych do wymagania zmian na stronie i poza nią zależy od wielu czynników. W zależności od dotychczasowych działań podejmowanych przez właściciela(/li) lub inne agencje SEO pozycjonowanie lokalne dobieramy optymalną strategię. Do podstawowych technik należy optymalizacja na stronie, poza stroną, link building i kampanie contentowe. W zakresie prac technicznych często wykonywane muszą być podstawowe i bardziej zaawansowane czynności takie, jak przy klasycznym pozycjonowaniu stron. Ze względu na naturę tego zadania ważne jest także wsparcie marketingowe, które ma na celu przyrost zaangażowania dotychczasowych klientów i zainteresowanie nowych. Z rozwiązaniem przychodzą dedykowane kampanie mediów społecznościowych i marketing alternatywny.

Regionalizacja wyników i geolokalizacja słów kluczowych

Główną zasadę działania wyszukiwarek można skwitować następująco: dostarczać wyszukującym wyniki, które najdokładniej odzwierciedlają to, co faktycznie chcą wyszukać w danym momencie i miejscu. Mamy więc regułę czasu, miejsca i regułę treści. W ramach pozycjonowania lokalnego staramy się zoptymalizować serwis Klienta w taki sposób, aby najlepiej odpowiadał na pojawiające się zapytanie zgodnie z trzema powyższymi warunkami. 

Jednym z kluczy do osiągnięcia tego celu jest stosowanie fraz geolokalizacyjnych. Słowa kluczowe geolokalizacyjne – inaczej frazy z lokalizacją – to wyrażenia zawierające nazwy miast, miejscowości, dzielnic czy województwa (w zależności od specyfiki strategii). Jeżeli więc ten tekst chcielibyśmy wzbogacić o takie frazy, użylibyśmy sformułowań takich jak „pozycjonowanie lokalne Gdańsk”, „pozycjonowanie lokalne Warszawa”, „pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz” i podobnych. Nie wystarczy jednak losowo wpisać lokalizację przy wybranych słowa. Wymaga to odpowiedniej wiedzy, długoterminowej koncepcji i narzędzi do planowania słów kluczowych. Sposób doboru słów kluczowych bezpośrednio przekłada się na to, w jakim stopniu wyszukiwarka uzna treści na witrynie za odpowiadające zamierzonej lokalizacji  wyszukiwania. 

Strategia ta zawęża profil danej podstrony. Wypozycjonowana lokalnie podstrona nie będzie rankowała na wpisywane frazy ogólne. Dlatego jeśli działa się ogólnokrajowo i regionalnie, najlepiej będzie zastosować jednocześnie lokalne pozycjonowanie i szerokie. 

Pozycjonowanie lokalne strony-wizytówki

Małe i średnie firmy, które działają lokalnie, nie potrzebują rozbudowanej strony internetowej. Czy to prawda? I tak, i nie. Faktem jest jednak to, że nie zawsze właściciele są skłonni zmienić witrynę. Takie działania mogą być dość kosztowne. W związku z tym często spotykamy się z potrzebą pozycjonowania stron-wizytówek, czyli relatywnie prostych konstrukcji. Wówczas, w ramach pozycjonowania lokalnego, stosujemy specjalnie dobrane narzędzia, zmieniając delikatnie proporcje między np. linkowaniem a content marketingiem on-site. Czasem jednak niektóre strony firm regionalnych mogą być narażone na poważniejsze błędy, a wszelkie działania po prostu nie będą efektywne. Po wykonaniu audytu i przed rozpoczęciem pracy zawsze uczciwie poinformujemy o konieczności rozbudowania, zmienienia strony lub postawienia nowej. Zaproponujemy własne działania, jeśli będą możliwe, doradzimy w zakresie kwestii technicznych zorientowanych wokół platformy CMS, hostingu i domeny.  

Wsparcie w pozycjonowaniu lokalnego biznesu - wizytówki NAP, ogłoszenia, zlecenia

Mówiąc o regionalnej promocji serwisów internetowych, nie sposób pominąć tematyki związanej także z wizytówkami NAP. W sieci nie brakuje ogłoszeń pokroju „zlecę pozycjonowanie  wizytówkami NAP”, „wykonam wpisy ogłoszeniowe firmy” i innych. Czy takie metody faktycznie mogą pomóc, a przede wszystkim – jak tak naprawdę działają?

Wizytówki NAP to duże portale, które gromadzą informacje o stronach internetowych przedsiębiorców. Dane czerpane są zazwyczaj automatycznie z rejestru CEIDG (w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych) oraz bazy KRS (spółki i inne podmioty z osobowością prawną). Bywa i tak, że niektórych baz należy wprowadzić dane indywidualnie. Nazwa – NAP – jest akronimem wywodzącym się z pierwszych liter słów: Name, Adress i Phone

Tego typu portale ogłoszeniowe są na pewno każdemu mniej lub bardziej znane. Ostatecznie w zależności od ujęcia można do tej grupy zaklasyfikować także Google Moja Firma – chociaż różnice są na tylu płaszczyznach, że porównanie to nie ma większego sensu. Do popularnych NAP-ów zaliczyć można między innymi Panoramę Firm, Bazę Firm czy Aleo tworzone także jako dodatek marketingowy do ofert jednego z polskich banków. Pozostaje pytanie: czy proces pozycjonowania lokalnego strony powinien włączać dodawanie wpisów na tego typu i innych platformach?

U progu trzeciej dekady tego wieku – po aktualizacjach algorytmów Google Pingwin, Google Panda i innych – serwisy ogłoszeniowe i grzecznościowe w 99% należy wykluczyć. Jeśli dziś mowa jest o dobrych serwisach typu NAP, to bardziej oznacza to, że nie będą one szkodziły stronie, niż że jej pomogą. To samo tyczy się katalogów, często zwanych katalogami SEO. Niestety, można się spotkać z tym, że dana agencja pozycjonowanie lokalne przeprowadza głównie poprzez dodawanie wpisów na forach, portalach ogłoszeniowych i wizytówkach NAP. Współcześnie jest to zdecydowanie nie zalecane. W Contento mamy listę dosłownie kilku tego typu serwisów, które w naszym przekonaniu wciąż są warte uwagi. Dodanie tam treści nie traktujemy jednak jako realizacji pozycjonowania lokalnego. Inaczej nie moglibyśmy powiedzieć, że naprawdę stawiamy na jakość. 

Widoczność w sieciach społecznościowych
_ Projekty treści na strony www

Pozycjonowanie lokalne Google Maps

Nie trzeba być dużym graczem, aby zachować widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli firma działa w okolicy, w której natężenie podobnych działalności jest znikome lub niewielkie, można osiągnąć dość szybko najlepsze pozycje. Oprócz pozycjonowania lokalnego strony firmy dobrzej jest wspomóc się profilem Google Moja Firma, aby być widocznym na Google Maps. Daje to ogromne przełożenie na rozpoznawalność bezpośrednio w Twoim rejonie, dlatego tego kroku nie można bagatelizować. 

Niestety są firmy, które skutecznie psują opinie o branży. Na potęgę mnożą się ostatnio podmioty, które wyłudzają od przedsiębiorców płatności jednorazowe lub abonamentowe za rzekome założenie, utrzymanie bądź pozycjonowanie profili Google Moja Firma / Google Mapy. Zarówno założenie, obsługiwanie, korzystanie, zmienianie i pozycjonowanie powyższych jest w 100% darmowe. Jeśli ktoś twierdzi inaczej, przedstawia opcję zamknięcia profilu, Każdą tego typu manipulację radzimy zgłaszać. Zapewniamy, że żadni pracownicy Google nie dzwonią nigdy do przedsiębiorców. 

W Agencji Contento w ramach wybranego pakietu pozycjonowania lokalnego nabywasz określone czynności. Możesz je zrealizować we własnym zakresie, a możesz skorzystać z naszej wiedzy i doświadczenia. Nigdy jednak nie usłyszysz od nas, że utrzymanie profili Google jest płatne, ponieważ nie jest to zgodne z prawdą. 

Pozycjonowanie regionalne na mapach

Pozycjonowanie na mapach to stały element, który znajdziesz w każdym pakiecie cenowym pozycjonowanie lokalnego naszej agencji. W wariantach zaawansowanych nasze prace nie tylko będą polegały na konfiguracji i optymalizacji wizytówek Google, ale również na bieżącym wprowadzaniu zmian i udogodnień. Zadbamy o dokładne dostosowanie każdego aspektu tak, aby klienci mogli być kierowani (np. w trakcie podróży samochodem) bezpośrednio do Twojego lokalu. Jeżeli firma działa w kilku miejscach lokalnie, konieczne będzie stworzenie osobnych adresów i/lub profili. 

Pozycjonowanie lokalne z Contento

Jeśli chcesz zlecić prace nad stroną i szukasz agencji, która zajmie się profesjonalnie copywritingiem – na uczciwych zasadach i zawsze terminowo –  jesteśmy do Twojej dyspozycji. 

Pozycjonowanie lokalne - lista najczęściej podejmowanych zagadnień

Jeśli masz pytania odnośnie do usług copywriterskich, tu możesz znaleźć odpowiedź. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, prosimy o kontakt.

Prowadzisz biznes lokalny, usługowy lub sprzedażowy i pragniesz skierować do niego ruch od konkurencji? Szukasz sposobu na wyższą rozpoznawalność? Chcesz, aby Twoja strona internetowa lub sklep lokalny były częściej odwiedzane przez osoby, które już na wstępie są zainteresowane ofertą?

Jeśli na któreś z pytań odpowiadasz „tak”, to zdecydowanie warto porozmawiać o podjęciu wspólnych działań. Usługi pozycjonowania lokalnego pozwolą na zaistnienie w TOP10 wyszukiwania Google na frazy, które realnie mają znaczenie dla prowadzenia biznesu. 

Gwarantujemy, że w Contento robimy wszystko, aby usługi pozycjonowania lokalnego odbywały się z największą korzyścią dla Klienta. Świadczą o tym dane i wyniki, które prezentujemy. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji!      

Pozycjonowanie lokalne (regionalne, zawężone terytorialnie) to zespół działań nastawionych na promocję w obrębie danego regionu. Praca agencja koncentruje się na wzroście rozpoznawalności Twojej firmy w regionie i nakierowaniu potencjalnych Klientów z Twoich okolic od stron konkurencji do Twojej strony. 

Konwersja to każdy ruch, który owocuje finalizacją. Konwersja nie różni się zasadniczo od pozycjonowania ogólnopolskiego, a wszystko zależy od charakteru pozycjonowanej strony (sprzedaż / usługi). Przykładem konwersji w pozycjonowaniu lokalnym może być: 

  • wykonanie połączenia telefonicznego;
  • przesłanie formularza kontaktowego;
  • zostawienie danych kontaktowych;
  • wysłanie e-mail, 
  • zakup produktów w Twoim sklepie / złożenie zamówienia. 

Oczywiście w przypadku biznesów lokalnych pozycjonowanie ma za zadanie także doprowadzić klienta do Twojej firmy, jeśli świadczysz usługi, które zakładają taki model. 

Obecnie renomowane firmy SEO w Polsce i na świecie odchodzą od modelu płatności za efekt rozumianego jako pobierania opłaty za poszczególne frazy. Każda płatność jest tak naprawdę za efekt – pozycjonowanie lokalne od ogólnopolskiego nie różni się pod tym względem niczym. Odejście od rozliczenia za frazy ma dwie przyczyny:
1) Niektóre nie do końca profesjonalne podmioty zaczęły nadużywać tego modelu, de facto pobierając opłaty za frazy, które w ogóle nie generowały ruchu i nie przyczyniały się do rozwoju firmy Klienta (w Contento nigdy tak nie robimy). 
2) Rzeczywistość pozycjonowania stron charakteryzuje się żywiołowością. Zmiany są cały czas – zarówno na poziomie zasad działania Google, jak i Twojej konkurencji. Dlatego dobór fraz (zwłaszcza długich ogonów) będzie się zmieniał w trosce o jak najwięcej wejść na Twoją domenę. 
3) W trakcie procesu pozycjonowania lokalnego możliwe, że będziesz chciał poszerzyć swoją ofertę produktów lub usług, a to będzie wymagało nowych działań związanych z nowymi frazami. 

W zależności od wybranego planu i ustaleń indywidualnych utworzenie i obsługa wizytówek NAP może wchodzić w koszty opcji abonamentowych. Należy jednak pamiętać, że obsługa profili NAP to tylko jeden z (mniejszych) elementów procesu pozycjonowania lokalnego. 

Pozycjonowanie na mapach Google jest bezpośrednio związane z pozycjonowaniem lokalnym. Drugi zespół działań ma zdecydowany wpływ na ten pierwszy aspekt. Są to jednak osobne usługi. Zazwyczaj w określonych planach zajmujemy się także ich wykonywaniem. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji. 

Ogólnie rzecz biorąc – tak. Jest kilka specyficznych branż, w których nie działamy, ale są to bardzo rzadkie branże. Możesz mieć pewność, że na 99,9% będziemy zdołali najlepiej obsłużyć Twoją firmę. Skontaktuj się z nami już teraz! 

Upewnij się, czy sprawdziłeś/-aś także pozostałe sekcje naszej strony. Poznasz tam wiele ciekawych informacji:

Sprawdź pozostałe usługi:


Nawiguj wygodnie:

Copywriting SEO - Agencja Contento - Spis treści:

_ Agencja SEO – lokalna czy ogólnopolska

Pozycjonowanie lokalne SEO. Uczciwie zapracujemy sobie na Twoją dobrą opinię!

Pozycjonowanie lokalne uznawane jest za proces mniej skomplikowany i prostszy od pozycjonowania ogólnopolskiego. Czasem jednak wymaga zupełnie innego sposobu działania i planowania. Lokalna konkurencja może być trudna do pokonania, dlatego warto postawić na rozwiązania alternatywne. Z naszą agencją otrzymasz najlepsze pozycjonowanie lokalne, które skutkować będzie wyższymi wynikami  strony w Google i lepszą konwersją sprzedażową! Wszystkie aspekty techniczne dotyczące współpracy ustalamy wspólnie. Możemy w tym celu kontaktować się mailowo, telefonicznie, zorganizować wideokonferencję lub umówić się na spotkanie. Nie ma znaczenia, gdzie działasz, np. w Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy – Agencja SEO Contento zapewni Ci zawsze taki sam, najwyższy, poziom świadczonych usług. Jeśli szukasz taniego i dobrego pozycjonowania lokalnego, właśnie je znalazłeś – daj nam szansę, a odwdzięczymy się świetnymi rezultatami pracy! 

Zlecenia Lokalne Pozycjonowanie
biuro@agencjacontento.pl


+48 844 700 731
Agencja Contento Logo
Pracujemy zdalnie z klientami z całej Polski

Agencja Contento
Legionów 214/3
87-100 Toruń

PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK: 08:30 - 17:00,
SOBOTA: 10:00 - 14:00.

Przejdź do zakładki Kontakt