Pozycjonowanie stron cennik. Ceny pozycjonowania stron

Techniczne pozycjonowanie stron SEO

Pozycjonowanie stron możemy podzielić na

Table of Contents

Pozycjonowanie stron techniczne,



czyli techniczne SEO. Co to jest?

 

Pozycjonowanie stron internetowych jest nieodłącznym elementem skutecznej strategii marketingowej, szczególnie w erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę internautów jest ogromna. Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga zastosowania różnorodnych technik i strategii, z których jedną z kluczowych jest techniczne SEO, znane również jako SEO techniczne.

Poniżej prezentujemy wybrane aspekty związane z problematyką, jaką jest pozycjonowanie stron i marketing internetowy. Zachęcamy do zapoznania się z całością naszego poradnika!

 

Na czym polegatechniczne



pozycjonowanie stron SEO
?

 

SEO techniczne to zbiór praktyk i działań mających na celu zoptymalizowanie strony pod kątem jej struktury i działania, co ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Kluczowe czynniki pozycjonowania związane z aspektami technicznymi obejmują optymalizację kodu strony, prędkość ładowania strony, strukturę URL-i, odpowiednie wykorzystanie tagów HTML, czy też dostosowanie strony do różnych urządzeń mobilnych.

Wdrożenie tych technicznych czynników pozycjonowania wymaga precyzyjnej analizy oraz śledzenia zmian w algorytmach wyszukiwarki. To właśnie agencje pozycjonowania specjalizują się w kompleksowym podejściu do optymalizacji stron pod kątem SEO, łącząc różnorodne elementy, by zapewnić jak najwyższą widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

W praktyce, agencje pozycjonowania skupiają się na dostosowywaniu strony do wymagań algorytmów wyszukiwarki, uwzględniając przy tym także preferencje i zachowania użytkowników. Wprowadzając odpowiednie modyfikacje z zakresu technicznego SEO, strona staje się bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek, co z kolei przekłada się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Techniczne czynniki pozycjonowania stron www

Optymalizacja czasu ładowania

Czas ładowania strony jest jednym z głównych czynników rankingowych. Choć nie jest słuszne twierdzić, że cały wynik pozycjonowania od niego zależy, na pewno warto poprawić szybkość wyświetlania treści. Optymalizacja SEO strony w tym zakresie może obejmować prace nad CMS, usunięcie, wymianę lub konfigurację wtyczek, zmiany strukturalne na stronie, zmiany parametrów plików, ustawienia sposobu ładowania zawartości (np. lazy loading). 

Certyfikat bezpieczeństwa

Certyfikat bezpieczeństwa SSL to podstawowe zabezpieczenie i wymóg stosowany przez dobre wyszukiwarki. Protokół https może wpływać na wyniki pozycjonowania strony firmy, jednak sama instalacja powinna być przeprowadzana ostrożnie. Powszechnym problemem jest duplikacja adresów prowadzących do tych samych zasobów (http – https).  Certyfikaty wprowadzić można samodzielnie lub skorzystać z opcji udostępnianych przez hostingodawcę.

Przekierowania

Przy poprawnie ustawionych przekierowaniach stron, podstron i wpisów wyszukiwarki wiedzą, jak pokierować użytkownika. Pozwala to na zachowanie pożądanej struktury strony przy wybranej hierarchii. Przekierowania (redirect) powinny być maksymalnie proste. Najpopularniejszym przekierowaniem jest stały redirect 301. Wyróżniamy też tymczasowy redirect 302 i kilka innych, specjalistycznych, które są stosowane rzadziej. W kontekście pozycjonowania link building będziemy też mówić o przekierowaniach zewnętrznych. 

Zarządzanie zasobami zewnętrznymi

Dobra agencja pozycjonowania stron musi zadbać również odpowiednie parametry zasobów wczytywanych na stronie. Dotyczy to zarówno aspektów związanych z prędkością ładowania, użytecznością pod kątem odbiorcy (UX/SXO), jak i bezpieczeństwa. W praktyce często praca ta dotyczy API, JavaScript na stronie, fontów i innych bibliotek. Niezbędna jest wiedza programistyczna, umiejętność skutecznej, jak najmniej skomplikowanej, optymalizacji technicznej.

Przystosowanie do urządzeń mobilnych

Doktryna mobile friendly nie jest opcjonalna dla właścicieli stron, którzy chcą, aby witryna rankowała wysoko. W 2018 roku Google ogłosiło powstanie Mobile First Index – przy analizie stron większe znaczenie mają odtąd parametry SEO dla urządzeń mobilnych. Nawet jeśli większość Twoich odbiorców wchodzi na stronę z desktopów, przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych jest konieczne. W niektórych przypadkach oznacza to wprowadzenie mniejszych zmian, innym razem konieczna będzie całkowita przebudowa. 

Przystosowanie do wyszukiwania głosowego

Używanie wyszukiwania głosowego w Polsce nie cieszy się dużą popularnością. Może się to jednak w przyszłości zmienić. Niespodziewany sukces metoda ta odniosła w Australii, dla mieszkańców której jest to główny sposób wyszukiwania informacji w Google z urządzeń mobilnych. Przystosowanie strony internetowej do wyszukiwania głosowego będzie szczególnie dobrym krokiem zwłaszcza dla sklepów z dużą liczbą produktów. Zauważono bowiem, że w ten sposób zwykle wyszukujemy dłuższe frazy (tzw. long tails), o wyższym potencjale konwersji.

Pozycjonowanie stron a SEO techncizne




- główne różnice

 

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization; SEO) to zespół działań mających na celu poprawę kluczowych parametrów witryny pod kątem wyszukiwarek. Proces pozycjonowania od strony technicznej może przebiegać podobnie, jednak wykonywane zadania zawsze będą inne – w zależności od tego, jaki jest stan strony. Głównym celem pozycjonowania stron jest wzrost widoczności w wyszukiwarce. Aby to osiągnąć, przeprowadza się działania on-site SEO i off-site SEO; działania contentowe, link building i optymalizację. techniczną. Wpływa to szereg innych wartości takich, jak szybsze ładowanie się strony, przystępność wizualna, brak problemów technicznych. W następstwie tych zmian można nie tylko zyskać lepszą pozycją w Google, ale także zwiększyć poziom konwersji – odsetek klientów, którzy zdecydowali się na zakup produktu lub usługi.

Holistyczne pozycjonowanie (SEO) jest dziś najistotniejszym elementem marketingu internetowego. W przeciwieństwie do reklamy Google Ads zapewnia długofalowe rezultaty. Podczas gdy wyłączona kampania reklamowa nie zdobywa już żadnych nowych klientów, skuteczność efektów pozycjonowania nie kończy się wraz z końcem współpracy z agencją. Pomimo rosnącej automatyzacji procesów SEO klasyczne pozycjonowanie stron i optymalizacja techniczna są i będą coraz bardziej potrzebne.

 

Techniczne pozycjonowanie stron




a pozycjonowanie organiczne




- czym to się różni?

 

Organiczne pozycjonowanie stron to wszystkie prace, które zmierzają do uzyskania jak najlepszego wyniku w wyszukiwarce internetowej na poszczególne słowa kluczowe. Organiczne SEO polega na optymalizacji kodu strony, jej treści i zasobów w celu poprawnego, szybszego wyświetlania i zwiększenia użyteczności pod kątem odbiorcy (UX/SXO). Ważne jest również budowanie profilu linkowego i dbanie o dobry wizerunek. Im bardziej strona internetowa spodoba się odbiorcom, tym chętniej na nią wrócą, co – samo w sobie – będzie odczytywane przez Google za jej znak jakości i wpłynie następnie na pozycjonowanie.

Organiczne SEO jest także bardzo ważne w sytuacji, gdy zależy nam na uzyskaniu przewagi rynkowej w otoczeniu lokalnym. Lokalne pozycjonowanie może być najlepszym rozwiązaniem dla małych firm, które nie świadczą usług w skali całego kraju. 

Działania naszej agencji są zorientowane na pozyskiwaniu jak najlepszych wyników w wyszukiwaniu organicznym. To właśnie ten rodzaj wyników, w przeciwieństwie do rekordów płatnych, zapewnia potencjalnie najlepsze efekty.

Techniczne a organiczne pozycjonowanie:



skuteczne praktyki

 

Strategia pozycjonowania stron organicznego obejmuje gruntowną optymalizację techniczną, dostosowanie strony pod użytkownika (UX / SXO) i prace nad treścią. Od ponad dekady, czyli momentu, gdy został wprowadzony przez Google słynny algorytm Pingwin, główna wyszukiwarka internetowa na świecie stawia przede wszystkim na jakość. Parametr ten mierzony jest przede wszystkim w danych behawioralnych użytkowników, np. czasie spędzonym na stronie, kliknięciu w wynik organiczny, udostępnianiu linków prowadzących do portalu. Przeprowadzając pozycjonowanie organiczne, należy zadbać o jakość, jak i dodatkowo postarać się odtworzyć i przyśpieszyć powyższe procesy. 

 

Samodzielne pozycjonowanie techniczne



Zastanawiasz się, jak samemu pozycjonować stronę? Nie musisz być specjalistą SEO, aby samemu pozycjonować swoją stronę. Bez wiedzy i doświadczenia programistycznego trudno będzie podjąć się wszystkich zadań. Często najważniejsze, np. optymalizacja techniczna SEO strony, będzie bardzo ryzykowna. Bez znajomości rynku łatwiej też będzie zaszkodzić stronie, niż jej pomóc, w zakresie przeprowadzanego linkowania. 

Jednak samodzielne pozycjonowanie strony jest jak najbardziej osiągalne na innych polach. Przede wszystkim warto zadbać o treści na stronie. Jeśli jesteś właścicielem firmy, z pewnością znasz się na tym, co robisz. Nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą w tworzeniu treści na potrzeby stron, mankamenty językowe schodzą na dalszy plan, jeśli Twoi klienci widzą autentyczność i poznają rzetelne informacje branżowe, które ich zaciekawiają. Jeżeli pozycjonowana strona oparta jest na systemie CMS WordPress (WP), zarządzanie niezbyt dużą stroną również nie powinno być trudne. W każdym przypadku możesz liczyć na nasze fachowe wsparcie! 

W ramach pozycjonowania stron www nie można zapominać o optymalizacji wykorzystywanych zasobów, a zwłaszcza multimediów. Jest to konieczne w trosce o odpowiednią prędkość ładowania, jak i ze względu na bezpieczeństwo platformy. Niezabezpieczone zasoby mogą stanowić wytrych do przeprowadzani ataku na stronę. Oprócz tego jednak poszczególne multimedia mają bardzo duże znaczenie dla pozycjonowania www. Grafiki powinny być zoptymalizowane pod kątem atrybutu ALT, który jest używany przez pozycjonerów do dodatkowej ekspozycji fraz kluczowych. Ważny jest również tytuł i opis znajdujący się pod grafiką, jeśli decydujemy się na jego upublicznienie. Z kolei jeśli prowadzimy biznes lokalny, niezbędne może okazać się usunięcie danych geolokalizacyjnych i modyfikacja metadanych EXIF. 

Pozycjonowanie stron firmy w Contento to usługa dostosowana bezpośrednio do warunków, planów i celów Twojego biznesu. Zajmiemy się optymalizacją wszystkich zasobów, w tym grafik obecnych na stronie. Multimedia powinny mieć dostosowane formaty plików. Grafiki powinny mieć dostosowaną strukturę pod pozycjonowanie. Najpopularniejsze formaty to PNG, JPEG, BMP. Do celów związanych z przyśpieszaniem strony www praktyczniejsze zastosowanie mają nowsze formaty stworzone z myślą o treściach cyfrowych, np. WebP i SVG. Z kolei w przypadku plików wideo najczęściej stosuje się WebM, Ogg, MP4, jednak znacznie lepiej wygląda linkowanie do zewnętrznego hostingu wideo, np. YouTube. Nie można zapomnieć również o modyfikacji rozmiaru, najlepiej bez utraty rozdzielczości. Odpowiednia optymalizacja multimediów pod pozycjonowanie strony www (SEO) może przynieść doskonałe efekty, satysfakcjonujące nawet najbardziej wymagających użytkowników, jednakże aby tak było, musi być przeprowadzana umiejętnie, systematycznie i kompleksowo.  

Techniczne pozycjonowanie stron:




bezpieczne praktyki, domena, hosting

 

Na rezultat pozycjonowania stron wpływa szereg czynników miękkich. Wśród nich znajdziemy treści, które powinny być odpowiednio zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO. Wśród najważniejszych przedmiotów tego procesu znajdują się tytuły i śródtytuły. Zapisywane są one w języku html w postaci nagłówków hierarchicznych (h1, h2, h3, h4). Umiejętne ich sformatowanie i zastosowanie konsekwentnej struktury to nie wszystko. Ogromne znaczenie ma to, aby prezentowały się one atrakcyjnie dla czytelnika, jak i dla robotów wyszukiwarek, indeksujących i crawlujących strony. Popularną techniką jest tworzenie nagłówków  przyciągjących wzrok, wzbudzających zainteresowanie, ale również zawierających wybrane frazy. Dzięki temu treści będą skuteczniej pozycjonowały stronę internetową na wybrane słowa kluczowe. Należy również pamiętać o różnicy pomiędzy tag-title, a nagłówkiem. Ta, jeszcze do niedawna, była dość spora, choć ostatnie aktualizacje Google (Q4, 2021) zmniejszyły relewancję różnic między obydwoma opisami. 

TECHNICZNE SEO A WYBÓR DOMENY: 

Pozycjonowanie może zaczynać się jeszcze przed postawieniem strony internetowej. Na początku konieczny jest wybór domeny. Osoby z mniejszym doświadczeniem mogą natrafić na kilka problemów, które znacznie utrudniłyby w przyszłości uzyskanie satysfakcjonujących wyników w Google. Na wstępie należy sprawdzić historię domeny, aby uniknąć postawienia strony na domenie, która wcześniej była przez długi czas zainfekowana lub zawierała nieodpowiednie treści. Ważna jest diagnoza pod kątem nałożonych filtrów Google w przeszłości. Kolejnym etapem badania powinna być analiza profilu linków. Jeśli do strony prowadzi zbyt wiele negatywnych linków, walka o pozycję na pierwszej liście wyszukiwania będzie bardzo trudna. Wbrew pozorom sam rodzaj końcówki nie jest już tak istotny, jak kiedyś, choć zdania na ten temat są podzielone. Oczywiste jest, że niektóre końcówki są trudniejsze do wypozycjonowania od innych. Pomimo ustawień językowych html i hreflangów wciąż należy to brać pod uwagę, w miarę możliwości dostosowując domenę do obszaru terytorialnego grupy docelowej. 

POZYCJONOWANIE STON A HOSTING: 

Równie istotny może być wybór hostingu, który wpływa na dostępność strony i szybkość ładowania. Nieodpowiedni hosting może być źródłem wielu trudności. Pozycjonowanie stron wymaga przede wszystkim rzetelnego hostingodawcy, a więc firmy, w której awarie i dłuższe niedostępności serwerów zdarzają się naprawdę rzadko. Istnieje szereg szczegółowych kryteriów, które wskażą Ci, jak wybrać hosting pod pozycjonowanie. Poza tym warto jednak pamiętać jeszcze wykupieniu indywidualnego adresu IP, który nie będzie powiązany z innymi stronami. To jeszcze istotniejsze w sytuacji, gdy mamy wiele stron internetowych. Adresy IP to jeden z ważniejszych czynników branych pod uwagę przez Google podczas analizy witryn.

 

O czym jeszcze należy pamiętać




przy technicznym pozycjonowaniu




strony
?

 

Prace nad stroną internetową muszą uwzględniać aktualne cele ustalone przez wykonawcę i zleceniodawcę. Rodzaj strony internetowej i strategia determinują sposób podejścia. Czasem istotniejsza jest na początku optymalizacja techniczna, która jest powodem słabszej konwersji w sklepie internetowym. Innym razem, kiedy witryna jest świetnie zbudowana, występują problemy z niewystarczającą indeksacją. 

Podsumowując, techniczne SEO to kluczowy element skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Agencje pozycjonowania, wykorzystując różnorodne techniki i narzędzia, pomagają platformom online w optymalnym dostosowaniu się do wymogów wyszukiwarek. Dzięki temu strony internetowe mogą zyskać znaczną przewagę konkurencyjną i osiągnąć pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

W Contento, jako agencja SEO, działamy procesowo, co wpływa na efektywność i ciągłość naszych prac. Jednak do pozycjonowania stron należy podchodzić zawsze indywidualnie. Na rozmowie będziemy chcieli poznać Twoje cele i problemy, aby wspólnie opracować optymalne rozwiązania SEO. 

 

Techniczne pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron techniczne
w Contento?

Jeśli zależy Ci na efektach pozycjonowania, wybierz nasze usługi SEO. Jesteśmy gotowi na rozpoczęcie krótkiej, jak i długofalowej współpracy. 

-> Bezpieczne i skuteczne pozycjonowanie stron zgodnie z White Hat SEO

-> Zaawansowane audyty on-site i off-site

-> Rzetelna optymalizacja techniczna strony

-> Link building tylko z wartościowych linków i artykułów tematycznych

-> Profesjonalny copywriting, kampanie contentowe i alternatywne 360

Skontaktuj się z nami już teraz!

Podziel się z innymi: