_ Co to jest copywriting SEO?

Copywriting SEO - zoptymalizowana treść dla ludzi i dla algorytmów

Jeśli chcesz zbudować dobrze prosperujący biznes online i przetrwać w ciągle zmieniającym się świecie SEO, Twoim zadaniem jest tworzenie użytecznych treści, które są interesujące, przekonujące i dobrze zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. Przekazując nam to zadanie, masz pewność, że otrzymasz najlepszą treść, która wspomoże rozwój Twojej strony lub sklepu online. 

Copywriting SEO to obecnie jedna z najważniejszych usług z zakresu pozycjonowania. Na czym polega? Copywriting to tworzenie specjalistycznych treści publikowanych na stronach internetowych, usługowych, jak i sprzedażowych. Przyczynia się do aspektów marketingowych, wzmacniając konwersję i wpływa pozytywnie na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce internetowej. Copywriting SEO odpowiada poniekąd za to, co jest głównym celem działań naszej agencji copywriterskiej: łączenie aspektów technologicznych z miękkim w celu uzyskania najlepszych efektów. Zapoznaj się z całą naszą ofertą poniżej.

Usługi copywriterskie - Copywriting SEO dla stron
_ Jak działa SEO copywriting?

Copywriting SEO - efekty działań copywriterskich na stronie

Copywriting SEO to jedne z najszybciej zmieniających się usług związanych z pozycjonowaniem stron. I jednocześnie cały czas niezwykle istotna dziedzina. Optymalizacja treści jest niezbędna do uzyskania wyższej widoczności w wyszukiwarce. Przygotowaniem takiego contentu zajmuje się właśnie copywriter SEO. Na podstawie otrzymanych wytycznych sporządzonych przez specjalistów pozycjonowania opracowuje treści pod określone cele SEO, ale jednocześnie takie, które angażują i zaciekawiają czytelnika. Copywriting SEO wykracza dziś poza zwykłe teksty nasączone mnóstwem fraz. Takie metody odstraszają klientów, ale są również nieatrakcyjne dla Google. Dobrze zoptymalizowany copywriting SEO wyróżnia się tym, że nie rozpoznamy takiego tekstu po jego wyglądzie. Inaczej mówiąc, frazy będą zastosowane zwinnie i gładko, aby nie nie wyróżniać się, lecz na pierwszym miejscu budować narrację marketingową zorientowaną na kliencie bądź sprzedawanym produkcie. Współpracując z agencją copywriterską Contento, zyskujesz pewność, że nasze produkty zapewnią nie tylko wzrost widoczności, ale także szereg walorów użytkowych dla strony i sklepu internetowego.

Wypozycjonowane słowa kluczowe

Treści posiadają frazy kluczowe zgodnie z przygotowaną analizą SEO.

Atrakcyjność marketingowa

W copywitingu SEO nie zapominamy o walorach marketingowych i perswazji.

Optymalizacja techniczna

Wszystkie treści copywriterskie muszą być odpowiednio zoptymalizowane.

Większy ruch

Copywriting SEO przekłada się na wzrost widoczności i większą liczbę klientów.

Wyższa konwersja

Ciekawe treści przyciągają uwagę i zachęcają do zakupu.

Wyższy rating serwisu

Poprawna optymalizacja wpływa na pozytywną ocenę w wyszukiwarkach.

Oczywiście do powyższego schematu można dodać szereg niuansów. Dobry copywriting SEO powinien być połączony z data driven – im więcej analiz marketingowych (analizy konkurencji, otoczenia zewnętrznego), tym większe prawdopodobieństwo odpowiednio skonstruowanej kampanii copywriterskiej. Choć oczywiście nawet najlepszy copywriting SEO nie jest w stanie wymusić na klientach większych zakupów, ogromne znaczenie ma język, jakim się posługujemy. Czy będzie to język klienta sklepu, czy język encyklopedyczny? Czy frazy kluczowe pod realizację celów SEO będą rzucały się w oczy, czy też zostaną dostrzeżone tylko przez roboty wyszukiwarek? 

_ Dlaczego warto

Copywriting SEO to sztuka tworzenia atrakcyjnych i wartościowych treści jednocześnie pod Czytelnika (potencjalnego Klienta), jak i pod algorytmy wyszukiwarek. Bez copywritingu SEO nie byłoby dziś pozycjonowania.

Copywriting na stronie pod względem technicznym:

Teksty SEO na stronę w ujęciu marketingowym i sprzedażowym:

SEO Copywriting strony - teksty
_ Copywriting SEO – strony

Jakich treści copywriterskich (SEO) potrzeba?

Copywriting SEO jest często niedoceniany. Jednak to właśnie o tych działaniach można zawsze i pewnie powiedzieć, że są skuteczne i bezpieczne jednocześnie. Wszystkie treści na stronie powinny być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, ale także odbiorców. Bardzo ważne jest zadbanie o prawidłową hierarchię na stronie i ścieżkę, którą podąża klient od wejścia do finalizacji. Kompleksowe podejście w usługach copywritingu na strony internetowe jest niezwykle istotne w budowaniu spójnego przekazu.

Copywriting SEO, jak przystało na agencję copywriterską, to jedna z naszych specjalizacji. Robimy to, co uwielbiamy i dzielimy się wiedzą z naszymi Klientami. Na każdym etapie współpracy dokładnie wiesz, jaką pracę wykonujemy. Zakres zleceń omawiamy wspólnie lub przyjmujemy gotowe polecenia w przypadku współpracy akordowej. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły! 

_ Rodzaje usług copywriterskich

Dostarczamy treści na strony, których potrzebujesz

Opisy produktów, artykuły blogowe, a może micro copywriting? Copywriting SEO ma wiele twarzy. Nasze usługi pomogą Ci w zyskaniu lepszej widoczności i pozyskaniu ważnych leadów. Przekuwając analizy marketingowe w cele, a słowa w narzędzia do pozyskiwania klientów, dbamy o rozwój Twojego biznesu. Wszystkie rodzaje produktów copywriterskich otrzymujesz dożywotnio na podstawie umowy z przekazaniem majątkowych praw autorskich. To inwestycja, która się opłaca –  raz zamówione teksty będą pracowały dla Twojej strony przez długie lata.

Kliknij w nazwę kategorii lub obrazek, aby przejść do odpowiedniej podstrony. 

Opisy produktów i usług

Tworzenie opisów to jedno z podstawowych zadań, którymi zajmuje się copywriting. W tym wypadku najważniejsza jest informacja, rzetelność i sprzedaż, ale aspekty SEO też są obecne.

Artykuły blogowe

Copywriting SEO obejmuje również tworzenie artykułów blogowych. To doskonała metoda na poprawienie widoczności strony w Google, lepszy kontakt z klientem i budowę profesjonalnego wizerunku.

Treści SEO na strony

Treści tworzone przez copywriterów SEO z myślą o jeszcze skuteczniejszym pozycjonowaniu wybranej podstrony.

Content marketing

Copywriting SEO i content marketing to usługi, które przeplatają się na wielu płaszczyznach. Każdy polega na angażowaniu odbiorcy.

Wiesz już, jak możemy Ci pomóc?
Lub sprawdź poniżej, co jeszcze mamy do zaoferowania (a trochę tego mamy)!
_ Copywriting ekspercki

Eksperckie teksty SEO tworzone przez doświadczonych specjalistów

Jako skuteczna agencja copywritingu chętnie podejmujemy się także tych najtrudniejszych zadań. Nasza firma współpracuje z wieloma specjalistami, którzy mają praktyczne doświadczenie w swoich dziedzinach. Z tego powodu możemy proponować najwyższej jakości usługi copywritingu SEO, także tego najbardziej specjalistycznego i niszowego. Tworzymy treści do serwisów branżowych, które – dzięki wysokiej znajomości merytorycznej tematu – pozwalają właścicielowi zyskać status eksperta. Tym samym zwiększa się stopień konwersji, gdyż automatycznie rośnie liczba odbiorców, którzy są skłonni skorzystać z danych usług lub zakupić wybrane produkty. 

Copywriting finansowy

Branża finansowa jest jedną z najbardziej wymagających. Dostarczamy najwyższej jakości copywriting SEO finansowy tworzony przez ekspertów w dziedzinie.

Copywriting techniczny

Opisy produktów dla sklepu z narzędziami lub robotyką? A może copywriting techniczny dla branży motoryzacyjnej? Nasi specjaliści zajmą się tym bez problemu.

Teksty prawne na strony internetowe

Nie wszystkie strony prawne mogą być reklamowane. Jednak copywriting SEO nie musi stanowić reklamy. Wiemy, jak do tego podejść.

Treści dla branży informatycznej

Na copywriting związany z programowaniem, projektowaniem stron www, grafiką i animacją jest coraz większy popyt. Staramy się mu sprostać w kreatywny sposób.

 

Powyższe kategorie to nie wszystko – mamy doświadczenie w wielu innych, bardzo specjalistycznych dziedzinach.

Wykonujemy między innnymi:

  • copywriting medyczny (farmaceutyczny, informacyjny) – wykonywany przez lekarzy i specjalistów,
  • teksty na strony portali informacyjnych,
  • copywriting SEO sprzedażowy dla sieci afiliacyjnych i agregatów sprzedażowych,
  • newsy ze świata o tematyce finansowej, politycznej, sportowej i innej.
  • i znacznie, znacznie więcej!
_ Copywriting na strony – cennik

Ile kosztuje copywriting SEO?

Koszt copywritingu SEO zależy od wymagań i specyfiki zlecenia, w tym m.in. tematyki tekstów i branży, jakiej dotyczą, typu tekstu,  przeznaczenia i objętości. Na wycenę copywritingu wpływają również cele, jakie stawaine są przed tekstami oraz ich konsekwencje. Przykładowo, jeśli pragniemy wypozycjonować poszczególne podstrony, konieczne będzie opracowanie treści na podstawie przeprowadzonego audytu. Copywriting sprzedażowy i micro copywriting będzie wymagał dokładnego poznania grupy docelowej sklepu, a content writing zbadania dotychczasowych publikacji konkurencji.

Na cenę copywritingu SEO wpływa również poziom merytoryczny publikacji. Koszt przygotowania 5000 zzs na temat obsługi silnika Unreal Engine 5 dla portalu branżowego może być znacznie wyższy niż cena za napisanie prostego tekstu na serwisy zewnętrzne nt. wyboru mebli balkonowych o takiej samej formie i objętości. Poniżej przygotowaliśmy orientacyjny cennik copywriting SEO, jednak ze względu na mnogość czynników zachęcamy do kontaktu celem indywidualnej wyceny.

Cennik copywritingu na strony - ile kosztuje i jaka cena za teksty na strone
_ Treści SEO na strony – ceny i ich elementy składowe

Copywriting SEO - cennik. Ile wynosi cena za teksty na stronę i od czego zależy?

Cena copywriting SEO zależy od wielu czynników w tym, przede wszystkim rodzaju treści, wymogów merytorycznych i technicznych (SEO). Co do zasady zlecenia większe i współpraca długoterminowa związane są z niższymi, bardziej atrakcyjnymi stawkami copywritingu SEO. Aby jednak dokładnie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje copywriting na strony, jaka cena copywriting SEO, konieczne jest poznanie całego kontekstu i wszystkich wymagań Klienta.

Kładziemy duży nacisk na pisanie tekstów na serwisy internetowe, które wyróżniają się zupełnie od innych. Staje się to możliwe dzięki holistycznemu przygotowaniu. Choć nie jest to obligatoryjne, zawsze proponujemy stworzenie audytu  audytu marketingowego (contentowego) i SEO. Na rezultat działań webwritingowych wpływa także stopień użycia znaczników programistycznych (większość konkurencyjnych agencji ogranicza się tylko do tworzenia nagłówków i pogrubień…). Poza powyższymi udogodnieniami w zależności od wspólnych ustaleń możesz liczyć na szereg innych usług pokrewnych (płatnych dodatkowo). Może to być, przykładowo, usługa dodania tekstów do istniejącej witryny, konfiguracja wtyczek, jeśli działasz w środowisku WordPress lub podobnym, optymalizacja tekstów i obrazów, a także wiele innych, pokrewnych czynności.

Pamiętamy też, że prawdziwie cenny tekst SEO na stronę główną lub produktową ma dwóch mistrzów: nie tylko algorytmy Google, ale także odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Nowoczesny copywriting pod SEO to usługi, które nie oznaczają niższej jakości tekstów. Wprost przeciwnie – dobry webwriting wyróżnia się oryginalnością i chwyta za serce lub rozum (w zależności od tego, co sprzedajemy!).

Audyt SEO

Copywriting SEO wymaga współpracy między działem pozycjonowania i copywritingu. Treści tworzone są na podstawie dostarczonych analiz.

Znaczniki META i Html

W zależności od specyfiki strony internetowej treści copywriterskie dostarczamy w formie ze znacznikami html.

Copywriitng SEO - przykładowa galeria, co wchodzi w skład copywriitng seo, jak pisać teksty SEO copywriting
Przykładowy schemat copywritingu SEO na podstawie prostego artykułu pisanego na bloga w wersji standardowej

Audyt marketingowy

W celu przygotowania przekazu, które uatrakcyjni wizerunku firmy, badamy konkurencji i opracowujemy wytyczne marketingowe.

Stylistyka i merytoryka

To, co widać na pierwszy rzut oka, przekłada się na zainteresowanie potencjalnych klientów lub jego brak.

Cennik copywritingu

Artykuły blogowe

od 35 zł / 1000 zzs

Artykuły eksperckie

Od 45 zł / 1000 zzs

Treści na stronę

Od 35 zł / 1000 zzs lub od 250 zł / podstronę

Opisy

Od 25 zł / 1000 zzs

Treści zapleczowe

Od 25 zł / 1000 zzs

Naming

Od 495 zł / 3 księgi nazwy

Potrzebujesz przygotowa-nia?

Wyposaż się w przygotowane przez nas plany contentowe, które pozwolą na zaplanowanie publikacji w długim horyzoncie czasowym. Publikacje stworzone w oparciu o nasze plany będą skutecznie realizowały politykę marketingową firmy i cele związane z SEO. 

_ Copywriting SEO – koszty, rozliczenia i sposób współpracy z agencją

Dobierz koszt copywritingu w zależności od potrzeb - 3 modele


Agencja copywriterska Contento działa na podstawie 3 modeli współpracy. Dzięki temu zachowujemy pełną elastyczność wobec Klientów, gdyż wiemy, że każdy przypadek jest inny. Wybierz taki model współpracy z agencją, który Ci odpowiada. W planie profesjonalnym rozliczamy się abonamentowo, a tworzenie treści na stronę jest wliczone w cenę. Bieżący koszt wyposażenia witryny w treści, które sprzedają, staje się bardzo niski. To rozwiązanie zapewniające stabilną pracę agencji, jak i ciągłe, mierzalne i powtarzalne czynności Klientom. Jeżeli jednak nie zależy Ci w danym momencie na pozostałych usługach dostępnych w abonamencie, czyli przede wszystkim optymalizacji SEO i kampanii link buildingowych, to możesz zdecydować się na któryś z pozostałych dwóch planów: hybrydowy lub akordowy. Ten pierwszy, jak sugeruje nazwa, ustalany jest indywidualnie. Zachęcamy do kontaktu (prosimy o przesłanie linka do swojej strony) celem ustalenia szczegółów i – wówczas – ceny za copywriting. Z kolei w akordowym modelu współpracy z firmą copywriterską. Nasze modele współpracy – profesjonalna, akordowa i hybrydowa – i ich charakterystyka ze względu na cenę copywritingu na stronę:

Model profesjonalny

Koszt copywritingu SEO wliczony jest w wybrany abonament. Zakres prac uzależniony jest od obranego planu. Jeżeli potrzebujesz usług SEO i regularnych prac nad treścią, ale nie posiadasz dużego serwisu, który od razu wymaga dostarczenia bardzo dużej ilości treści, to rozwiązanie jest dla Ciebie.

Hybrydowy

Połączenie opcji abonamentowej z pracą akordową. Świetnie się sprawdzi, kiedy potrzebujesz pozycjonowania, ale oprócz tego chcesz bardziej postawić na treść, marketing, aspekty wizualne i sprzedaż. Skontaktuj się, by poznać szczegóły.

Współpraca na akord

Najprostsza i najmniej zobowiązująca forma. Często stosowany wariant współpracy w zleceniach copywriterskich i webwritingowych. Ustalamy potrzeby i tworzymy treści na Twoją stronę bez pozostałych usług. Dokładnie tak, jak chcesz w danym momencie. W przypadku dużego zlecenia może być wymagana zaliczka.

Cena za teksty na stronę, artykuły blogowe lub stworzenie portalu od podstaw zależy w dużej mierze od wybranego modelu współpracy. Zastrzegamy, że w niektórych przypadkach możemy nie zgodzić się na zastosowanie danego planu. Dobrym przykładem będzie sklep online z kilkuset produktami i sekcją blogową do zrobienia. W takich przypadkach proponowane koszty  abonamentu będą zwyczajnie zbyt niskie, aby pokryć całe zapotrzebowanie na treść, które może oscylować w granicach nawet kilkuset tysięcy znaków ze spacjami (zzs) lub więcej.

Koszt copywritingu SEO nie będzie wtedy wcale wyższy, lecz rozliczony oddzielnie. Najczęstszą jednostką rozliczeniową są znaki ze spacjami, jednak przy niektórych zleceniach naturalnie nie liczymy objętości treści, lecz ustalamy stałą stawkę (np. branding). Aby poznać szczegóły, po prostu skontaktuj się z nami.  

Przykładowe stawki copywritingu SEO w Polsce (cennik) w innych agencjach:

(Poniższe ceny mają charakter przykładowy, a zaprezentowanie ich ma na celu unaocznienie najczęściej spotykanych w branży marketingowej widełek cenowych. Nie jest to cennik agencji copywriterskiej ani oferta w rozumieniu kodeksu cywilnego. Poniższa rozpiska może jednak być pomocna, jeśli chce się poznać aktualne warunki rynkowe i porównać je z propozycjami Contento).

    • opisy produktów powszechnych (np. branża kosmetyczna, odzieżowa) – od 10 zł do 60 zł / 1000 zzs lub segment,
    • opisy produktów specjalistycznych (np. maszyny produkcyjny, CAD,  oprogramowanie, farmacja, usługi marketingowe itp.) – od 25 zł do 200 zł / 1000 zzs lub segment,
    • teksty zapleczowe, krótkie informacyjne i na serwisy zewnętrzne pod linkowanie – od 15 zł do 40 zł / 1000 zzs,
    • artykuły na bloga strony –  od 20 do 50 zł,
    • artykuły specjalistyczne – 150 zł – 750 zł za cały artykuł (np. analiza prawna, inwestycje, kompendium sklepu, programowania itp.),
    • treści na ulotki i broszury (cyfrowe, standardowe) – od 20 do 200 zł / gotowy projekt.

W Contento doskonale wiemy, że każde zlecenie jest inne, dlatego dokładny koszt uzależniamy od rodzaju prac, które trzeba przeprowadzić – prosimy o kontakt w celu dokonania rzeczywistej i niezobowiązującej wyceny usług copywriterskich.

Nie tylko SEO copywriting
...

Jako wyspecjalizowana w wielu dziedzinach marketingu firma copywriterska proponujemy stworzenie treści dokładnie dopasowanych do aktualnego zapotrzebowania. Przejdź do zakładki poświęconej content marketingowi, w której znajdziesz wiele innych produktów, które jesteśmy w stanie dostarczyć. Zajmujemy się między innymi tworzeniem specjalistycznych tekstów SEO, newsletterów, sloganów marketingowych, haseł reklamowych, artykułów sponsorowanych, tekstó zewnętrznych pod off-side SEO, treści tematycznych, informacyjnych, branżowych, a nawet na portal Wikipedia. Copywriting SEO agencji Contento to pewność najwyższej jakości efektów. Zachęcamy do przekonania się o tym – koniecznie sprawdź też zakładkę zawierającymi pozostałe działania contentowe.

Nie masz planu marketingowego, nie wiesz, od czego zacząć? Nie ma problemu – w Contento opracowujemy też całe kampanie contentowe – od A do Z – łącznie z przygotowaniem profesjonalnych szablonów komunikacji biznesowej. To doskonałe narzędzie dla małych i średnich firm, które pozwala na szybkie wprowadzenie poprawnej komunikacji i dostosowanie się do wybranej grupy docelowej.
Czekamy na Twoją wiadomość

W wolnej chwili możesz poniżej sprawdzić więcej informacji o prezentowanych usługach. 

_ Definicja

Co to jest SEO Copywriting?

_ Na czym właściwie polega pisanie tekstów na strony pod SEO?

Znaczenie usług copywriterskich dla stron internetowych


Zgodnie z definicją copywriting SEO to zespół działań dokonywanych w obrębie tekstu i jego struktury, które mają na celu stworzenie atrakcyjnego przekazu zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla użytkowników. Pod hasłem SEO copywriting Wikipedii przeczytamy z kolei, że są to teksty przyczyniające się do pozycjonowania stron internetowych, poprawne pod względem stylistycznym i ortograficznym oraz zawierające odpowiednie frazy kluczowe. W tym przypadku mamy więc ewidentną emfazę na czynności związane z pozycjonowaniem stron, podczas gdy „klasyczny” copywriter słownikowo będzie zajmował się przede wszystkim tworzeniem treści reklamowych.


Od początku istnienia wyszukiwarka Google akcentowała, jak istotne są treści. Początkowo jednak brakowało skutecznych mechanizmów oddzielających wartościowe teksty na stronie od mało znaczących „wypełniaczy”. Jeszcze 10 lat temu nie istniały też takie procedury zwalczania nieuczciwych praktyk (tzw. czarne SEO), jak dzisiaj, wobec czego wiele podmiotów koncentrowało swoje działania na różnych metodach osiągania celów pozycjonerskich.


Obecnie sytuacja jest tak klarowna, jak nigdy dotąd: dobre treści SEO na witrynie bezpośrednio wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania. Procesy te mają charakter powtarzalny i mierzalny. Można je weryfikować za pomocą profesjonalnych narzędzi takich, jak np. Surfer SEO, SENUTO czy SEMRush, z których korzystamy w naszej agencji na co dzień.

Zatem czy copywriting pozwala na wypozycjonowanie strony? Oczywiście najuczciwsza i najmniej informacyjna odpowiedź brzmi: to zależy. Nie jest tożart – jeśli chcemy rozpocząć działalność jako firma pożyczkowa i pragniemy wypozycjonować stronę do obecności w pierwszej dziesiątce wyników na frazę „pożyczka gotówkowa”, to siłą rzeczy… to się nie uda. Po prostu ta celowo tu przytoczona branża jest jedną z tych, które przeznaczają największe budżety miesięczne na SEO. Myśląc o konkurowaniu z takimi podmiotami, należałoby przygotować spory budżet na działania nie tylko contentowe, ale zewnętrzne.
Jeżeli jednak działamy w mniej obleganej przez duże firmy branży, to pozycjonowanie za pomocą treści – copywriting SEO – będzie dla nas  podstawowym działaniem.


Opracowane najpierw na etapie audytu frazy kluczowe powinny w sposób jak najbardziej naturalny występować na stronie. Kluczowa jest znajomość odpowiednich proporcji – tak, aby niektóre słowa kluczowe były bardziej wyeksponowane, inne mniej. Ważna jest też budowa długich ogonów, organizacja i struktura tekstu, zastosowanie odpowiednich meta tagów, linkowania wewnętrznego, dodanie znaczników schema i wielu, wielu innych elementów. W tym wszystkim jednak nie można zapominać o jakości samej treści. Merytoryczne teksty pisane pod SEO obronią się same – i przed wyszukiwarką, i przed klientem, którego chcemy przekonać do zakupu!

_ 4 kroki skutecznego pisania treści pod SEO

Jak pisać teksty na strony, aby zyskać mierzalne efekty?

Zdecydowanie nie każdy artykuł  będzie tekstem pozytywnie wpływającym na pozycjonowanie witryny. Copywriting SEO to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dziedzina. Aby zyskać pożądane rezultaty, konieczna jest dobra znajomość praktyk copywritingu. Jeżeli zastanawiasz się, na co zwłaszcza trzeba zwrócić uwagę, z pewnością możesz sprawdzić, czy stosujesz się do poniższych punktów, które są najbardziej podstawowe. 
  1. Nigdy nie kopiuj innych tekstów. Pomijamy już fakt, że jest to działanie wybitnie pozbawione etyki. Taka czynność sprawia więcej szkody, niż pożytku, gdyż prędzej czy później algorytm zorientuje się, że ma do czynienia z kopią (problem ten nazywa się stwierdzeniem duplicate content). Wówczas konsekwencje będą srogie – począwszy od filtru, na całkowitym wykluczeniu z indeksu wyszukiwarki skończywszy. Uwaga: pamiętaj, że to samo dotyczy robienia tłumaczeń 1:1. Jeśli szukasz profesjonalnych tekstów SEO po angielsku, zleć pracę doświadczonej agencji. 
  2. Nigdy nie zapominaj o tym, że piszesz dla drugiego człowieka… I – zazwyczaj – dla potencjalnego Klienta. Aspekty stricte marketingowe są niezwykle ważne. Klarowność przekazu, dobór słownictwa, styl – to wszystko przynosi rezultaty. Jeśli zastanawiasz się, jak pisać teksty pod Google, po prostu poćwicz pisanie i nie bój się też swojego indywidualnego sposobu przekazywania myśli. Oryginalność jest w cenie! 
  3. …i dla wyszukiwarki internetowej. Praca copywritera SEO wymaga ciągłego sprawdzania, czy tekst jest odpowiednio przygotowany. Optymalizacja tekstów pod SEO wymaga co najmniej znajomości języka html, nierzadko także elementów PHP, CSS, javascript i innych. Koniecznie trzeba obyć się z posługiwaniu specjalistycznymi narzędziami do monitorowania pozycji fraz konkurencyjnych celem tworzenia tekstów na strony, które będą od nich jeszcze skuteczniej rankowały!
  4. Jakość jest na pierwszym miejscu, ale ilość też ma znaczenie. Łatwo dostrzec, że strony, które otwierają się na pierwszej karcie wyszukiwania najczęściej są bogate w treści. Za pomocą profesjonalnej analizy SERP można też natychmiast i jednoznacznie zweryfikować, które witryny najlepiej wyczerpały dane zagadnienie (np. Copywriting SEO – Agencja). Znamienne jest, że zazwyczaj takie strony są bogate w treści o objętości rzędu ok. 30 – 45 tysięcy znaków ze spacjami! 

Tworzenie długich ogonów w tekstach na strony

Długi ogon w copywritingu SEO

Jedną z prostszych i ciekawszych technik, które powinien znać każdy profesjonalny copywriter SEO, jest stosowanie długich ogonów (ang. long-tails). Zjawisko to tylko częściowo występuje w dziedzinie copywritingu, dostrzeżone zostało w ekonomii, zarządzaniu i wielu innych dyscyplinach. Ta metoda pozwala na zwiększenie współczynnika konwersji stosunkowo niskim kosztem, ponieważ koncentrujemy się tylko na tych słowach kluczowych, które mają wyższy potencjał decyzyjny. Co to wszystko oznacza?

Długi ogon to dłuższa struktura słów kluczowych. Podkreślamy wówczas nie jedno, ale całe dłuższe wyrażenie. Może ono się składać nawet z 5 – 8 słów. Fenomen polega na korelacji pomiędzy liczbą wyszukiwań a liczbą słów kluczowych. Im więcej wyrazów w wyszukiwaniu, tym rzadsze jest tego typu wyszukanie. Z drugiej strony jest ono znacznie pewniejsze, jeśli chodzi o cele sprzedażowe. Copywriting z użyciem długich ogonów może być więc znacznie efektywniejszą strategią. Dla przykładu załóżmy, że chcesz kupić nową aktówkę. Średnia miesięczna liczba wyszukiwań tego hasła w internecie wynosi 3600. Liczba zapytań na minimalnie węższe, dwuczłonowe hasło: „skórzana aktówka” jest już znacznie mniejsza – tylko 170 zapytań / miesiąc. Idąc dalej, powyższe zapytanie z uszczegółowieniem w postaci frazy branżowej (nazwa firmy) lub geolokalizacyjne (np. miasto) przyniesie jeszcze mniej, bo zaledwie kilkanaście / kilkadziesiąt pojedynczych wyszukiwań w skali 1 miesiąca. Jednak to właśnie te ostatnie, najbardziej szczegółowe wpisy – długie ogony – mają największy potencjał sprzedażowy. Zwykle łatwiej i taniej jest się na nich skupić. Dobrą metodą jest stosowanie zapytań. Pytania to jedne z najbardziej naturalnych długich ogonów. Do pozyskania ruchu i rozpoznawalności marki dobrze sprawdzą się te, które są w miarę ogólne (np. co to jest copywriting SEO, jakie są efekty SEO copywritingu?). Zupełnie inaczej podejdziemy jednak do tematu, gdy przedmiotem działania jest sklep internetowy. Wówczas detale mają ogromne znaczenie, a rezultatem będzie wzrost liczby odbiorców decydujących się na zakupy.
_ Jak zmienia się sztuka tworzenia treści zgodnych z zasadami Google?

Copywriting SEO w erze algorytmu E-A-T

Kilka razy w roku branża SEO przeżywa podwyższone emocje w związku z regularnie przeprowadzanymi Google Core Updates. Jednak raz na kilka lat (czasem częściej) mamy do czynienia z wprowadzeniem algorytmu, który rewolucjonizuje dotychczasowe zachowanie się całego mechanizmu. Jeśli chodzi o copywriting marketingowy i marketing treści w ogóle, to największe znaczenie ma wprowadzenie algorytmu E-A-T. Tak, ten skrót jest zresztą celowy!

Co to jest algorytm E-A-T i jak pisać teksty na strony pod SEO w obecnych czasach? Zmiany weszły w życie w lipcu 2018 roku, a więc stosunkowo niedawno, a cały projekt początkowo był określany jako “medyczny”. Wzięło się to stąd, że zmiany mają na celu wymuszenie tworzenia obiektywnych treści, tj. sprawdzonych, powtarzalnych, mierzalnych. To niezwykle kluczowe zwłaszcza w kontekście aspektów zdrowotnych (epidemia koronawirusa także unaoczniła siłę działania informacji rozpowszechnianych z niegodnych zafuania, nieobiektywnych bądź wprost nierzetelnych źródeł), ale nie tylko. To wszystko ma ewidentne znaczenie dla całej branży. Algorytm E-A-T kładzie nacisk na trzy kluczowe aspekty, których pierwsze litery tworzą jego nazwę. Są to:

  • Expertise – autorzy treści publikowanych na stronach internetowych powinni być ekspertami w swojej dziedzinie i mieć faktyczne doświadczenie. Ważne staje się zatem podkreślanie kwalifikacji, ale także jakość tekstów publikowanych na stronach. 
  • Authoritativeness – autorytatywność oznacza w tym kontekście przejście procesu weryfikacji pozwalającego na uznanie danych treści za obiektywne i rzetelne. Punkt ten jest de facto następstwem pierwszego. 
  • Trustworthiness – wiarygodność, solidność – konieczne staje się udowodnienie, że strona jest godna zaufania. 

Od momentu wprowadzenia w życie omawianej aktualizacji copywriting SEO jeszcze bardziej się zmienił. Przede wszystkim musimy kłaść szczególną uwagę na zachowanie wysokiej jakości treści i bardzo wysoki poziom merytoryczny. Teksty SEO na strony muszą być odpowiednio otagowane. W przypadku artykułów na bloga sklepu lub innej witryny warto dodać informacje o autorze / autorce. Premiowany jest content oparty na wiedzy, doświadczeniu i autorytetach. Tym samym jest to jeszcze bardziej dobitne “pogrzebanie” starych precli SEO, czyli tekstów bardzo niskiej jakości i jasne stwierdzenie od Google – chcesz pozycjonować wyżej, dostarcz nam lepsze treści!

_ Dla kogo copywriting SEO?

Kto powinien zdecydować się na usługi agencji copywriterskiej?

Copywriting SEO bywa w Polsce kojarzony z niskiej jakości tekstami. Takimi, które praktycznie nie mają nic wspólnego z optymalizacją, nie licząc losowo, intuicyjnie wykonanych pogrubień danych wyrazów. W rzeczywistości jednak, jak staramy się pokazać Ci na tej stronie, dziedzina ta jest znacznie bardziej rozbudowana. Raz wstawione na stronę teksty mogą generować długofalowe korzyści, ale mogą też być przyczyną wielu uniedogodnień, jeśli zdecydowaliśmy się na wyjątkowo tanie teksty SEO na bloga, na stronę.

Artykuły na stronę i treści blogowe rekomendujemy praktycznie dla każdego serwisu. Nie ma znaczenia tematyka portalu – każda strona www powinna być wyposażona w wysokiej jakości content. W przypadku sklepów internetowych kluczowe będą sprzedażowe opisy produktów, które muszą być dobrze skrojone marketingowo (analiza treści, identyfikacja biznesowa, branding), ale także technicznie pod odwiedzające witrynę roboty wyszukiwarek. Bez względu na to, jaką masz stronę, skontaktuj się z nami: Agencja SEO – kontakt – z przyjemnością pomożemy i  zaproponujemy dogodne rozwiązania!

Profesjonalny SEO Copywriting istnieje. Przekonaj się o tym już teraz!

Jeśli chcesz zlecić prace nad stroną i szukasz agencji, która zajmie się profesjonalnie copywritingiem – na uczciwych zasadach i zawsze terminowo –  jesteśmy do Twojej dyspozycji. 

Copywriting SEO - FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania o copywriting

Jeśli masz pytania odnośnie do usług copywriterskich, tu możesz znaleźć odpowiedź. Jeśli jej nie ma, prosimy o wiadomość - odpiszemy tak szybko, jak się da.

Pozycjonowanie stron internetowych nie bez powodu jest tak popularne. Staje się bowiem konieczne, aby móc zagościć w Top10 wyników wyszukiwania i zyskać klientów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy – przykładowo – prowadzisz zakład szewski w małej miejscowości i praktycznie nie masz konkurencji wokół siebie. Ze względu na taki profil działalności klienci wyszukują w Google firmę, używając fraz geolokalizacyjnych i nawet z prostą stroną www łatwo możesz być w Top10. Jeśli jednak prowadzisz biznes w małym, średnim lub dużym mieście (lub gdziekolwiek, ale sprzedajesz online), musisz zainwestować w to, by znaleźć się wyżej w wyszukiwarce. Co to jest pozycjonowanie strony www? To procesy ukierunkowane na osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce, ale – co za tym idzie – na wyższy poziom wyświetleń i sprzedaży. Dobrze skonfigurowana oferta SEO ma taką moc, jak wizyta u dobrego doradcy podatkowego. Jej koszt praktycznie zawsze się zwróci!

Na to, ile informacji potrzebujemy zebrać, wpływa rodzaj wybranej usługi oraz Twoje zaangażowanie. Mniej informacji potrzebujemy do prostego zlecenia wykonywanego w wariancie akordowym, więcej do kompleksowego pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego. Zawsze jednak poprosimy Ciebie o podanie:

  • adresu strony internetowej, która ma być pozycjonowana,
  • dostępu do danych logowania się do systemów traffic i zarządzania,
  • ogólnych informacji o obszarze wykonywanej działalności,
  • przewidywanym budżecie cenowym na pozycjonowanie (np. w widełkach),
  • najważniejszych produktów / usług, które mają być promowane,
  • głównych grup docelowych, jeśli zostały już przez Ciebie zidentyfikowane, 
  • najważniejszych celów – tego, co Ty przede wszystkim chcesz osiągnąć i zrobić ze stroną,
  • zasięgu pozycjonowania (lokalnie, regionalnie, krajowo, międzynarodowo),
  • przewidywanym okresie współpracy z Agencją.

Oczywiście wszystkie szczegółowe kwestie ustalimy indywidualnie tak, aby każda ze stron była zadowolona. 

I am item content. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am item content. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Upewnij się, czy sprawdziłeś/-aś także pozostałe sekcje naszej strony. Poznasz tam wiele ciekawych informacji:

Sprawdź pozostałe usługi:


Nawiguj wygodnie:

Copywriting SEO - Agencja Contento - Spis treści:

Jesteśmy Contento!

Powstaliśmy 20 kwietnia 2020 roku. Przyświecał nam jeden, prosty cel: świadczyć uczciwe usługi SEO, które są bliżej klienta i zapewniają stały wzrost widoczności (także po rozwiązaniu umowy). Profesjonalnie zajmujemy się pozycjonowaniem stron, copywritingiem, e-commerce i wszystkim, czego potrzebuje nowoczesny marketing internetowy! 

Agencja copywriterska - lokalne
_ Agencja SEO – lokalna czy ogólnopolska

Copywriting SEO - Agencja. Warszawa, Poznań, Gdańsk? Jak nawiązać współpracę i czemu nasza agencja copywriterska zda się na "piątkę"?

Zastanawiasz się, jaką agencję copywritingu wybrać? Copywriting SEO to jedna z naszych specjalizacji. Gwarantujemy najwyższej jakości treści stworzone pod wymagania współczesnych parametrów algorytmów wyszukiwarek. Z myślą o najwyższej skuteczności pracy nie zapominamy o aspektach marketingowych. Copywriting SEO, agencja copywriterska Contento, pomoże w budowaniu wyższych pozycji w Google, jak i w tworzeniu świadomości marki, która sama do siebie zachęca. Z pewnością możemy pomóc też Twojej firmie. Jako agencja copywriterska z Torunia działamy z Klientami z całej Polski, między innymi z Bydgoszczy, Wrocławia i Gdańska. Przekonaj się, co i ile może zrobić, wysyłając nam wiadomość! 

Zlecenia SEO copywriting
biuro@agencjacontento.pl


+48 844 700 731
Agencja Contento Logo
Pracujemy zdalnie z klientami z całej Polski

Agencja Contento
Legionów 214/3
87-100 Toruń

PONIEDZIAŁEK - PIĄTEK: 08:30 - 17:00,
SOBOTA: 10:00 - 14:00.

Przejdź do zakładki Kontakt